Koniec Sigmy Bis. Agencja mediowa Orlenu i PZU z nową nazwą i strategią

Działająca od kilku lat na rynku agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU, zmienia nazwę na re58. Zmiana identyfikacji wizualnej i komunikacji ma towarzyszyć głębszemu przeprofilowaniu jej modelu biznesowego.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Koniec Sigmy Bis. Agencja mediowa Orlenu i PZU z nową nazwą i strategią
fot. Shutterstock

Zapytałam ludzi z branży, z czym kojarzy im się nazwa re58, nie mówiąc, o co chodzi. Usłyszałam, że brzmi to jak nick z serwisu społecznościowego czy forum. 

Tymczasem zarząd agencji tak wyjaśnia pochodzenie słowa “re” w nazwie firmy: “re- jak rebranding, reklama, rezultaty…(…) Nazwa re58 otwiera również nowy etap w rozwoju organizacji i jest bezpośrednio związana z relokacją firmy do nowoczesnej przestrzeni przy ul. Ogrodowej 58 w Warszawie".

W komunikacie zaznaczono, że nowa nazwa czerpie z siły kluczowych pojęć kształtujących rynek mediów, takich jak: reklama, rezultaty, reputacja, relacje, regionalność czy reprezentacja, tworząc spójne ramy dla nowego modelu biznesowego. “

– To nie tylko element identyfikacji, ale również deklaracja wartości, które stanowią fundament działalności w zmieniającym się otoczeniu rynkowym – podkreślono. 

– Dom mediowy przechodzi rebranding, który odzwierciedla nową strategię rozwoju firmy. Zmiana identyfikacji wizualnej i komunikacji towarzyszy głębszemu przeprofilowaniu modelu biznesowego. re58 stawia jeszcze mocniejszy akcent na swoje kluczowe kompetencje – planowanie, zakup mediów oraz doradztwo strategiczne w tym obszarze. Rebranding sygnalizuje także postawę opartą na wartościach: lokalności, zaufaniu i bezpieczeństwie oraz innowacji – czytamy w informacji prasowej. 

– Rebranding to dla nas coś więcej niż zmiana wizualna – to wyraźny sygnał dla rynku, akcentujący konkretną wizję rozwoju i podkreślający realne wsparcie biznesów w dynamicznym ekosystemie mediowym. Naszą ambicją jest umocnienie pozycji re58 jako partnera, który nie tylko prowadzi skuteczne kampanie mediowe, ale także proaktywnie wspomaga Klientów w podejmowaniu trafnych, strategicznych decyzji. Nowy model działania to rozwinięcie naszego DNA: głębokiego zrozumienia lokalnych uwarunkowań, budowania partnerskich relacji i gwarantowania długofalowego bezpieczeństwa opartego na innowacjach – mówi Jaromir Sroga, prezes zarządu re58.

Agencja klientów dla klientów 

Władze re58 zaznaczają, że to polska agencja założona przez klientów [przyp. red - przez Orlen i PZU] dla klientów, silnie osadzoną w potrzebach komunikacyjnych i biznesowych. – Jako podmiot o lokalnych korzeniach, koncentruje się na wspieraniu polskich klientów. Głęboka znajomość lokalnych kontekstów i uwarunkowań pozwala dostarczać realną wartość markom, które chcą budować swój potencjał w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku – wskazano.

– W świecie, gdzie relacje na linii klient–agencja ulegają erozji, stawiamy na partnerskie podejście oparte na zaufaniu i przejrzystości. Działamy według jasnych zasad, opartych na sprawdzonych procedurach i wysokich standardach, które czerpiemy ze struktur właścicielskich, jak i doświadczenia osób zarządzających re58 – wszystko po to, by klienci czuli się pewnie i mieli realny wpływ na efekty współpracy – dodaje Jaromir Sroga.

Zapewniono, że firma rozwija się także w oparciu o innowacje – zarówno produktowe, jak i strategiczne, będąc m.in. partnerem w projektach akceleracyjnych z obszaru technologii np. w zakresie: narzędzi raportowania (aplikacja dla Klientów), rozwoju badań, nowego modelu planowania sponsoringu sportowego czy wdrożeń rozwiązań opartych na AI. 

– Istotnym kierunkiem rozwoju re58 w obszarze innowacji są również rozwiązania oparte na analizie danych, w tym wykorzystanie Big Data, które umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjne i efektywne działania dla klientów – czytamy.

Odpływ klientów, zwolnienia

Kluczowe działy re58, w ramach uproszczonej z początkiem 2025 r. struktury, mają grupować szerokie kompetencje z obszaru: zakupu mediów, strategii i doradztwa, a także kreacji oraz mediów społecznościowych. 

Zespół ekspertów obsługuje klientów z branż m.in.: paliwowej, finansowej i ubezpieczeniowej. A są wśród nich - jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl – już tylko PZU, Link4, Alior Bank, Orlen. 

Większość państwowych spółek stanowiących core biznesu dawnej Sigmy Bis, dla których pracowała w czasach poprzedniej władzy przed 2024 roku zmieniła agencje mediowe. W ostatnim tylko czasie były to: bank PKO BP i Bank Pekao SA, a wcześniej m.in. Tauron, BGK, PKP Intercity, Telewizja Polska. 

Pod koniec lutego zarząd Sigmy Bis zdecydował, że rozstaje się z 21 pracownikami. Sylwia Snopkiewicz, członkini zarządu spółki zapewniała wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że część z tych zwolnionych osób otrzyma propozycję pracy w “organizacjach partnerskich”, jednak wątku tego nie rozwinęła. Od tego czasu z agencją rozstało się kilku kluczowych managerów. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012