SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kosmiczne studio biznesowe TVN 24

TVN 24 rezygnuje z "Faktów" i wprowadza nowe studio biznesowe za 2 mln euro. Pomysłodawca koncepcji - Roman Młodkowski i Piotr Walter.

Reklamowany przez stację jako pierwszy polski magazyn ekonomiczno–informacyjny „Fakty Ludzie Pieniądze”, wraca w nowej formule. Emitowany będzie od poniedziałku do piątku o godz. 19. z nowego studia biznesowego. Potrwa 60 minut. Premiera 2 maja b.r.

   

„Będzie to zupełnie wyjątkowy program ze względu na swobodną atmosferę, która w nim zapanuje i na sposób, w jaki będziemy patrzyli na świat. W tym programie ważniejsze od samych informacji jest podanie naszym widzom instrukcji obsługi, jak odnaleźć się we współczesnej gospodarce. Wszelkie decyzje, jakie podejmujemy np.: o wyborze studiów, pracy, zakupie mieszkania, pójściu na urlop lub na zwolnienie lekarskie, to decyzje ekonomiczne. Aby móc podejmować je trafnie, musimy rozumieć, co się wokół nas dzieje” – mówi Roman Młodkowski, prowadzący, a jednocześnie szef zespołu informacji biznesowej w TVN24.

  

W programie tematy mające bezpośredni wpływ na życie widzów i ich portfele, m.in. kredyty, waluty, podatki i rynek nieruchomości. Znajdzie się w nim też wiele użytecznych i praktycznych wskazówek dotyczących oszczędzania, zarabiania czy inwestowania. Informacje ekonomiczne będą uzupełnione komentarzami i wyjaśnieniami. Do studia zapraszani będą goście, częściej praktycy niż teoretycy, wyjaśniający wszystko widzom „od podszewki”. Program zakłada interaktywne zaangażowanie widzów. W module „Rynki dla opornych” widzowie wspólnie z prowadzącymi zainwestują pieniądze i na „własnej skórze” przekonają się, jakie są tego konsekwencje. W programie między godz. 19-20 znajdą się również serwisy informacyjne.

   

Program zrealizowany zostanie w nowym studiu biznesowym, pierwszym tego typu studiu w Polsce.

„Spełniło się wielkie marzenie moje i mojego zespołu. Dotąd pracowaliśmy w bardzo skromnych warunkach. Nasze możliwości są nieco większe niż dotychczas użytkowana przestrzeń, dlatego nowe studio biznesowe jest pewnego typu nagrodą za trud naszej pracy. Mam nadzieję, że zostanie pozytywnie przyjęte przez widzów” – z entuzjazmem o nowym studiu wypowiada się Młodkowski.

  

Roman Młodkowski jednoznacznie identyfikowany z informacjami ekonomiczno–gospodarczymi w stacji, dziennikarz, który jako jeden z pierwszych niełatwe tematy ekonomiczne zaczął prezentować w prosty, przystępny sposób. Młodkowski był również głównym pomysłodawcą powstania nowego studia.

„Oczywiście projekt przygotowywali profesjonalni designerzy. Ja jestem nie tyle twórcą, co pomysłodawcą koncepcji. Jeżeli się gdzieś pracuje przez wiele godzin dziennie, to miejsce pracy traktuje się trochę jak własne mieszkanie. Wiedziałem jak ma to wyglądać i starałem się przekonać wszystkich do własnej koncepcji”.

 

Kolorystyka i większość detali są pomysłem Młodkowskiego. Studio utrzymane jest w szaro-czerwonej kolorystyce. Wykończone drewnianymi i niebieskimi, nawiązującymi do odcieni TVN elementami. Łącznie znajduje się w nim 35 stanowisk pracy.

„Nie wszystkie pomysły są moje. Znajdujący się nad głową prowadzącego, ciągnący się wzdłuż studia wyświetlacz diodowy, jest pomysłem Piotra Waltera (prezes TVN – red.). Piotr powiedział, że jeżeli ma to być studio biznesowe, to musimy mieć ten wyświetlacz, a na nim powinny być notowania giełdowe. W scenografii musi być widoczne, że znajdujemy się w świątyni biznesu. Efekt studia zawdzięczamy w dużej mierze właśnie temu”.

 

Z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Target Group w lutym br. wynika, że telewizja informacyjna TVN24 ma jednoznacznie pozytywny wizerunek. Jest postrzegana przez widzów jako stacja dostarczająca non-stop dużą ilość aktualnych informacji, o dynamicznej formule, wiarygodna, nowoczesna i profesjonalna. Określenia te dotyczą zarówno warsztatu dziennikarskiego, jak i jakości realizowanych materiałów. Widzowie postrzegają TVN24 nie tylko jako źródło informacji ogólnych, ale również jako telewizję dostarczającą informacje dla biznesu.*

Wprowadzenie nowego programu „Fakty Ludzie Pieniądze” będzie wsparte kampanią reklamową pod hasłem „Fakty o Twoich pieniądzach”. Kreacja została przygotowana przez stację we własnym zakresie, za zakup mediów odpowiada Mediaedge.cia. Wprowadzenie nowego programu biznesowego będzie także wsparte działaniami z zakresu Public Relations.

* Na podstawie: Target Group, Badanie dla TVN24, luty 2006

Dołącz do dyskusji: Kosmiczne studio biznesowe TVN 24

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl