SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kot Simona knuje na Facebooku (case study)

Przedstawiamy opis Facebookowej kampanii kota Simona. Akcję przeprowadziła agencja Pitted Cherries na zlecenie Wydawnictwa W.A.B., które wydaje w Polsce książki i kalendarze z przygodami tego bohatera.

Kot Simona knuje na Facebooku (case study)

Założenia  
Cele kampanii w social mediach:
- wsparcie sprzedaży kalendarzy oraz książek w handlu tradycyjnym i elektronicznym
- rozprzestrzenienie wizerunku kota Simona oraz powiększenie grona jego polskich sympatyków.

Grupa docelowa to kobiety, a w szczególności wielbicielki zwierząt. Do targetu należały również osoby sympatyzujące z postacią kota Simona oraz fani komiksów i książek.

Kampania rozegrała się na Facebooku podczas trzech ostatnich miesięcy 2010 roku.

Aktywności Facebookowej kampanii składały się z dwóch elementów: aplikacji konkursowej „Co knuje kot Simona” oraz fan page’a „Kot Simona”.



Aplikacja konkursowa „Co knuje kot Simona”
„Co knuje kot Simona” to aplikacja konkursowa, dzięki której internauci wciągani byli we współtworzenie kontentu z kotem Simona w roli głównej.

Zasady konkursu prezentują trzy punkty:
1. Wybierz scenkę
2. Napisz co knuje kocur
3. Zdobywaj głosy i zgarniaj nagrody

Uczestnik miał do wyboru kilkanaście scenek z przygodami kota Simona, które pochodziły z książek oraz kalendarzy. Należało opisać, co knuje kot Simona na załączonym obrazku. Po udziale w konkursie uczestnik zapraszał swoich znajomych do aplikacji i głosowania na swoją pracę. Dodatkowo informacja o udziale w konkursie wyświetlała się w jego profilu.



 

Co tydzień wygrywali autorzy trzech najpopularniejszych prac. Nagrodami były książki i kalendarze z kotem Simona.

Aplikacja „Co knuje kot Simona” promowana była za pomocą reklam na Facebooku, które były kierowane do grup docelowych, m.in. do kobiet, miłośników zwierząt czy polskich fanów zagranicznego fan page’a kota Simona.

Wyniki aplikacji konkursowej
Przez trzy tygodnie trwania konkursu dodano ponad 4,2 tys. prac, na które oddano 3,7 tys. głosów.
Aplikacja konkursowa „Co knuje kot Simona” wygenerowała ponad 73 tys. odsłon i ponad  11 tys. odwiedzin.




Fan page „Kot Simona”
Agencja Pitted Cherries prowadziła fan page kota Simona od początku października do końca 2010 roku. W tym czasie strona zgromadziła ponad 10 tys. fanów. Wynik ten udało się uzyskać bez udziału wsparcia reklamowego. Reklamy były bowiem kierowane bezpośrednio do aplikacji konkursowej, a żeby wziąć udział w konkursie, nie trzeba było zostawać fanem strony.

Narratorem fan page’a był kot Simona, który opowiada o swoim codziennym życiu. Przygody, które przeżywał, inspirowane były fabułą książek. Wśród perypetii kota Simona znalazły się m.in. poszukiwanie myszy grasującej po mieszkaniu, ucieczka z domu czy relacje z psem. Wpisy kota Simona często wzbogacone były kontentem w postaci zdjęć z książek i kalendarzy oraz filmików z przygodami kocura.

Podczas opowiadania kolejnych historii kot Simona udzielał się również w komentarzach, odpowiadając na pytania fanów oraz stymulując ich do dalszych interakcji.

Fani kota Simona, oprócz aktywności w komentarzach, często sami dodawali wpisy na fan page’u. W większości były to zdjęcia kotów oraz książek i kalendarzy. Często internauci inicjowali również dyskusje, w których chwalili się świeżo zakupionymi książkami i kalendarzami oraz zadawali pytania, gdzie można je zakupić.

Wyniki fan page’a
Fan page nie był promowany reklamami, a mimo to od 6 października do końca grudnia 2010 roku zgromadził ponad 10 tys. fanów.

Podczas trzech miesięcy działań wpisy kota Simona wygenerowały łącznie ponad 7 tys. komentarzy oraz klików w „lubię to”. 
W ostatnim miesiącu akcji wpisy kota Simona wygenerowały pół miliona wrażeń (wrażenia to wstępna liczba wyświetleń postów na tablicy oraz w aktualnościach fanów).
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kot Simona knuje na Facebooku (case study)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sito
To jest Sajmon. A to jest kot, Sajmon to człowiek. Sajmon jest człowiekiem tego kota. Ten kot noie nazywa się Sajmon.

a wydawałoby się, ze to wiedza elemantarna.
8 8
odpowiedź
User
johnes
W takim razie jak kot się wabi ?
8 8
odpowiedź
User
gutka
nie wabi się, to po prostu kot Sajmona :)
8 8
odpowiedź
User
aaa
"Simon's cat" - kot Simona. I tej formy się używa w tekście. Nie rozumiem, z czym masz problem, sito.
8 8
odpowiedź
User
aztec
@aaa
W porannym biuletynie dostaliśmy zapowiedź tekstu o tytule "Kot Simon knuje na Facebooku (case study)", czyli można podejrzewać, że wcześniej w tekście był ten sam błąd.
8 8
odpowiedź