KRRiT podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w sprawie badania założycielskiego rynku mediów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie na opracowanie metod badania pilotażowego oraz analizy jego wyników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Chodzi o jednoźródłowe badanie rynku mediów nad którym KRRiT pracuje co najmniej od kwietnia br.

nb
nb
Udostępnij artykuł:
KRRiT podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w sprawie badania założycielskiego rynku mediów
Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski

KRRiT pracuje nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Najpierw ogłosiła w tej sprawie dialog techniczny, dotyczący technologii pomiarowej, a następnie drugi dialog techniczny - dotyczący założeń dla badania założycielskiego oraz jego kontroli. Oba dialogi już się zakończyły, a nad koncepcją pomiaru we współpracy z rynkiem pracuje Telemetria Polska - grupa robocza, która w niedługim czasie ma przerodzić się w spółkę i we współpracy z JIC (Joint Industry Comittee) czuwać nad przeprowadzaniem docelowego badania rynku mediów.

Kolejnym krokiem, jaki podjęła KRRiT to podpisanie umowy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, na opracowanie metod badania pilotażowego oraz analizy jego wyników. Uniwersytet ma wykonać pracę badawczą „Konsumpcja mediów elektronicznych w Polsce – opracowanie metodyki badania pilotażowego oraz analiza jego wyników ze wskazaniem rekomendacji metodycznych dla przeprowadzenia badania założycielskiego”, na podstawie prowadzonego w całym kraju pilotażu badania założycielskiego.

Z kolei same badania będą realizowane przez Instytut Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej. Wyniki powinny być znane przed końcem tego roku.

Dostęp do danych z miliona gospodarstw domowych

Na początku września br. KRRiT ogłosiła, że dysponuje danymi z ok. miliona gospodarstw domowych. To dane pochodzące ze ścieżki zwrotnej RPD (return path data – dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej i przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora – przyp.red.). Operatorzy mają dostać zwrotnie dostęp do danych wynikowych. Docelowo mowa jest o objęciu zasięgiem badania nawet do 5 milionów gospodarstw (choć potencjał rynku w Polsce w ogólnym ujęciu oceniany jest na 11 mln).

Projekt pomiaru mediów, realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Obecnie Nielsen, który odpowiada za badania rynku telewizyjnego ma panel telemetryczny w oparciu o jedynie 2 tys. gospodarstw.

Wstępne wyniki tych badań mają być znane w marcu 2019 roku. Projekt prowadzony przez Telemetria Polska (obecnie to grupa robocza, która docelowo ma tworzyć spółkę), zakłada przeprowadzenie jednoźródłowych badań, które będą oparte o dane z telewizji, internetu oraz radia. Ich założenia oraz technologie mają być wypracowane w porozumieniu z rynkiem - poprzez przeprowadzone już dialogi techniczne i konsultacje społeczne, aż do stworzenia w najbliższych miesiącach Joint Industry Comittee - podmiotu, który będzie zrzeszać nadawców, reklamodawców i domy mediowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telemetria-polska-opinie-nadawcow-badania-nie-zmieni-nic-jesli-chodzi-o-malych-nadawcow,7171227421313153a ##

KRRiT planuje, aby pilotaże nowych rozwiązań pomiarowych ruszyły do końca tego roku. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat. Rada w tym roku dysponuje budżetem na nowy projekt w wysokości ok. 15 mln złotych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online