SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Krzysztof Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób

W mediach publicznych brakuje głosu młodych osób – uważa Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, który w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej przedstawił ideę TVP27 – kanału robionego dla młodych i przez młodych. Z powodu braku programów adresowanych do młodych widzów tradycyjne medium przegrywa z internetem.

Krzysztof Skowroński, prezes SDP i Radia Wnet Article

– TVP27, idea, którą przedstawiłem podczas konkursu na prezesa telewizji publicznej, to kanał, w którym można występować tylko do 27 roku życia. Robiony przez młodych ludzi, ale kanał ambitny. Byłyby w nim wiadomości, filmy dokumentalne, normalne programy, ale to, czego chcą młodzi ludzie – tłumaczy Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Telewizja już nie jest oknem na świat dla młodych ludzi. Z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ) wynika, że głównym źródłem newsów stają się media społecznościowe, w Polsce wskazało je 82 proc. Wśród najmłodszych (18–24 lata) telewizja przegrywa z internetem i mediami społecznościowymi. Im starsze osoby, tym bardziej związane są z telewizją. Wśród osób 45+ najważniejszym dostarczycielem informacji są kanały telewizyjne.

– Kanał TVP27 miałby być na styku mediów normalnych, konwencjonalnych i internetu. To sposób otwarcia telewizji publicznej na to, co się tak naprawdę dzieje, na życie. Wszyscy widzimy młodych ludzi, którzy po uniwersytetach pracują w restauracjach, kawiarniach, w korporacjach, są niezadowoleni, bo chcą od życia więcej. Telewizja publiczna, przynajmniej dla części z nich, powinna otworzyć drzwi – ocenia Skowroński.

W mediach nie słychać głosu młodych ludzi, nie jest przedstawiany ich punkt widzenia. Kanał, którego utworzenie postuluje prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, miałby być poważnym medium, bardziej w stylu poważnej dysputy o tym, co zajmuje młodych, niż np. MTV.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Krzysztof Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wad
Bez telewizora doszedł do wniosku, że w telewizji jest za mało młodych. Szacun.
30 11
odpowiedź
User
Mistrz i uczeń
Święte słowa. U nas w administracji publicznej obowiązuje schemat: tak długo pracuje, że musi już do śmierci bądź kalectwa. Jakiekolwiek zmiany niedopuszczalne, bo to zamach na demokrację.
A uczniów nie wolno wychowywać, bo jeszcze wygryzą!
19 11
odpowiedź
User
Indygo
Niby racja, ale kto by oglądał jakieś "poważne medium i debaty"? Z taką petardą jak Warsaw Shore - bez szans
17 10
odpowiedź
User
Karol
No nie wiem. Misiewicza było pełno. Był przykładem dla wszystkich młodych ludzi, że ciężką pracą można osiągnąć wszytko.
26 9
odpowiedź
User
rozbawiony piSSem
Uprzedziłeś mnie @Karol. Za mało Misiewicza było ? To może osobny kanał o nim ? Życiorys, analiza sukcesów, telenowela o długiej drodze do sukcesu ( oczywiście familijna i patriotyczna), reakcje świata na taką błyskotliwą karierę, Szansa na Misiewicza ( Mann prowadzący?) itd.itp. Hit ramówka :D
21 8
odpowiedź