SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie 40 proc. użytkowników TikToka korzysta z aplikacji cały czas

Nowe badanie polskich użytkowników TikToka, autorstwa agencji GetHero i SWPS pokazuje, że po aplikację sięgają najczęściej w wolnej chwili, w przerwach między innymi zadaniami w trakcie dnia lub na poprawę humoru. Ponad 38 proc. ankietowanych wskazuje, że na TikToku spędza "cały czas".

Fot. PixabayArticle

Badanie "Kim są polscy użytkownicy TikToka" zostało przygotowane przez agencję GetHero we współpracy z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym po raz czwarty. Kwestionariusze ankietowani wypełniali od 13 marca 2022 r. do 4 maja 2022 r. Raport nie szacuje liczby użytkowników aplikacji, ponieważ sam TikTok takich danych nie ujawnia publicznie.

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu, to użytkownicy przeważnie z długim stażem, ponad trzyletnim stażem na TikToku (44,1 proc.). 70 proc. z nich zetknęło się z aplikacją jeszcze przed pandemią.Tylko niecały 1 proc. używa aplikacji mniej niż miesiąc. Ponad 99 proc. korzysta z aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Kiedy wchodzi się na TikToka?

Badacze zapytali, w jakich sytuacjach użytkownicy TikToka z niego korzystają. Okazuje się, że po aplikację sięgają najczęściej w wolnym czasie, w gorszym nastroju lub w chwili odczuwania nudy

"Oznacza to, że z aplikacji korzysta się w sposób spontaniczny i nie jest to czynność „zarezerwowana” na jakieś szczególne chwile – choć nieco częściej z TikToka korzystamy w drugiej części dnia, kiedy obowiązki zawodowe lub szkoła (20,08 proc.) nie zaprzątają nam głowy" - piszą autorzy raportu.

Wniosek z tej części opracowania jest taki, że poranki nie są ulubioną porą tiktokowiczów, "co – w kontekście idealnej pory publikacji materiału – będzie istotne zarówno z perspektywy twórcy, jak i marketera" - zaznaczono w raporcie.

Prawie taki sam odsetek respondentów używa aplikacji "cały czas" co w "innych sytuacjach" niż po szkole czy pracy. "Impuls do włączenia TikToka często jest związany bezpośrednio z przeżywanymi emocjami lub aktualnym nastrojem" - wnioskują twórcy raportu.

Prawie połowa (47,6 proc.) użytkowników korzysta z TikToka od 1 do 5 razy dziennie. Ponad 15 proc. powyżej 15 razy dziennie.

Co lubią, a czego nie lubią w aplikacji użytkownicy TikToka?

Respondentów poproszono o wskazanie cech najbardziej lubianych w aplikacji. Co piąty badany wskazał możliwość dostarczanie dobrej zabawy (22,3 proc.) poprawianie humoru (21,3 proc.) relaks (16 proc.).

 

Nieco mniej osób wchodzi na TikToka po oryginalne treści czy z chęci nagrywania swoich materiałów.

"Powodów takiej sytuacji jest co najmniej kilka – od malejącej licz - by autorów (co widoczne będzie w dalszej części badania), przez instynktowne łączenie aplikacji z  oglądaniem, które sprzyja przewijaniu kolejnych TikToków, aż po wspomnianą kreatywność i unikalność filmów" - opisano w raporcie.

 

Najbardziej nielubiany TikTok jest za  bardzo młodych użytkowników (26,5 proc.), "bezsensowne, nieciekawe treści" (20, 9 proc.) czy za materiały kontrowersyjne obliczone na zyskanie popularności (16,3 proc.). Tylko 7,3 proc. respondentów wskazało także reklamy jako nielubiany element TikToka.

- Nasze obserwacje pokazują, że reklamy na TikToku częściej spotykają się pozytywnym odbiorem widzów, a występujący w nich twórcy są komplementowani za kreatywne podejście do promocji produktów i usług. Doświadczenie nie pozostawia wątpliwości, że rezygnacja z „telewizyjnego” stylu produkcji i tworzenie reklam w nurcie TikToka pozwala zaciekawić widzów i zatrzymać ich uwagę na dłużej - komentuje Kamil Jakubiszyn, senior social media analyst GetHero.

Analiza odpowiedzi została przeprowadzona na losowej próbie 737 respondentów, będących użytkownikami aplikacji TikTok. Najmłodszy respondent miał 15 lat, a najstarszy – 60 lat. Przy doborze próby zastosowano kryterium wiekowe oraz miejsca zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: Prawie 40 proc. użytkowników TikToka korzysta z aplikacji cały czas

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dick
Tak, niestety widać to na ulicach, a nawet - o zgrozo - na przejściach dla pieszych. Byli smombie, teraz są tiktombie.
odpowiedź
User
Piotr
kolejne badanie z d.... przecież to dość naturalne, że praktycznie nikt nie korzysta z tiktoka (czy generalnie z popularnych apek) wyłącznie w jakichś ściśle określonych warunkach/porach dnia. korzysta się wtedy, kiedy ma się akurat ochotę/wolną chwilę. więc normalne że na pytanie czy korzystasz przez czy po szkole czy może "cały czas", będziemy mieć dużo odpowiedzi "cały czas" (bo dzieciaki korzystają i w trakcie i po). z kolei interpretowanie tego, że faktycznie ktoś siedzi "cały czas" na tiktoku jest totalną już manipulacją i clickbaitem
odpowiedź
User
anoano
i coraz bardziej stają się głupsi
odpowiedź