SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji

W marcu prawie 65 godzin czasu antenowego poświecono Formule 1, amarki reklamowane przez Roberta Kubicę pojawiły się na wizji ponad8 tys. razy - wynika z badania Pentagon Research dotyczącego sportuw telewizji. Natomiast najwięcej na przekazach telewizyjnychzyskały w ubiegłym miesiącu Telekomunikacja Polska, Doskonałe Mlekooraz Lotos

Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji

65 godzin relacji z wyścigów Formuły 1 nadało 10 stacji onajwiększym zasięgu, a aż 60% tego czasu przypadło na kanałyPolsatu. Prawie 40% z tych 65 godzin antenowych stanowiły relacjena żywo z wyścigów, niemal 20% - retransmisje, ponad 35% - magazynysportowe, a pozostałe ok. 5% - serwisy informacyjne.

Długa obecność Formuły 1 w telewizji umożliwiła Robertowi Kubicyeksponowanie na wizji marek reklamowych ponad 8 tys. razy.Najwięcej - ok. 1,5 tys. razy - w poszczególnych stacjach pojawiałysię razem z wizerunkiem polskiemu kierowcy logotypy firm Intel,Petronas i Credit Suisse.

Dyscypliną, na której sponsorzy zyskiwali najwięcej dziękirelacjom telewizyjnym, była tradycyjnie piłka nożna. Ekspozycjaobecnych podczas meczów transmitowanych w telewizji i innychprogramów związanych z futbolem logotypów kosztowałaby firmy ponad47 mln złotych, gdyby zdecydowały się wykupić czas reklamowy. Drugąpod względem atrakcyjności marketingowej dyscypliną były skokinarciarskie, w relacjach z których wartość reklam sponsorówwyniosła ponad 34 mln zł. Nieoczekiwanie ta zimowa dyscyplinasportu nieznacznie wyprzedziła siatkówkę (po zsumowaniu rozgrywekkobiet i mężczyzn ponad 37,5 mln wartości ekspozycji logotypów).Formuła 1 zajęła czwarte miejsce ze znacznie niższą wartościąreklamową - ponad 7,5 mln zł.

Z kolei wśród firm sponsorujących rozgrywki sportowe największyzysk marketingowy osiągnęła Telekomunikacja Polska, którawyprzedziła Doskonałe Mleko i Lotos. Logotypy każdej z tychwszystkich firm były eksponowane po nieco ponad 1 tys. razy.

Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek wnastępujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVPPolonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport i TV4.Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w którychpokazywane są imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców.Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskiemarki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątkówmonitorowani są głowni sponsorzy imprez organizowanych wPolsce.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl