SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kurski spotkał się z Nielsenem w sprawie badań telemetrycznych. „Wkrótce zabierzemy głos”

Prezes TVP Jacek Kurski spotkał się z kierownictwem firmy Nielsen Audience Measurement i rozmawiał na temat prowadzonego przez nią badania telemetrycznego. - Wkrótce zabierzemy głos w przedmiocie naszych kontaktów z Nielsenem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Kurski.

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. tvp Article

Tydzień temu prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, odpowiadając na pytania posłów z sejmowej komisji kultury i środków przekazu, stwierdził, że kanały TVP straciły ostatnio część widzów o poglądach bardziej liberalnych. Nadawca publiczny zyskał - jego zdaniem - także nowych widzów, spośród wyborców prawicowych, ale ich udział w rynku jest niedoszacowany w pomiarze oglądalności realizowanym przez firmę Nielsen. Kurski zaapelował też o stworzenie narodowego instytutu badawczego na wzór krajów Unii Europejskiej.

Według prezesa TVP, badanie oglądalności telewizji jest realizowane przez Nielsen Audience Measurement na zdecydowanie zbyt wąskiej próbie badawczej, liczącej ok. 2 tys. gospodarstw domowych. - Tak niski panel, którego nie ma w żadnym innym kraju europejskim, oznacza, że jedna osoba z panelu oglądająca jakiś kanał tematyczny i wychodząca, żeby zrobić sobie herbatę, przekłada się na zerowy udział danej stacji w panelu - stwierdził Jacek Kurski na posiedzeniu komisji sejmowej. - Dlatego szanujące się kraje takie jak Niemcy, nie korzystają z usług Nielsena i mają narodowy instytut badawczy. Francja i Wielka Brytania działają w podobny sposób. Dlatego, że chcą mieć stuprocentowo pewny pomiar telemetryczny na podstawie kilkunastu tysięcy, albo co najmniej kilku tysięcy paneli. W Polsce mamy zastaną sytuację patologiczną - skrytykował.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Jacek Kurski ujawnia, że następnego dnia po swoim wystąpieniu przed posłami spotkał się z kierownictwem firmy Nielsen Audience Measurement w gmachu Telewizji Polskiej. Rozmawiano m.in. o poruszanym przez Kurskiego na sejmowej komisji wątku.

- Doszło do spotkania, wkrótce zabierzemy głos w przedmiocie naszych kontaktów z Nielsenem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl prezes Kurski. Nie zdradza jednak szczegółów rozmowy ani konkluzji płynących ze spotkania. Nie chce też odpowiedzieć, czy zarząd TVP powoła zespół pracujący nad stworzeniem narodowego instytutu badawczego.

Warto dodać, że pod koniec lutego w wywiadzie we „W Sieci” Kurski stwierdził, że wyniki kanałów TVP mogą być sztucznie zaniżane, po czym publiczny nadawca złagodził tę krytykę, określając ją jako „niefortunny skrót myślowy”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kurski spotkał się z Nielsenem w sprawie badań telemetrycznych. „Wkrótce zabierzemy głos”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zainteresowany
Tu ma rację. Nielsen ma absurdalnie niski panel. Ma to oczywiście dobre i złe strony. Jeśli kilku panelistów pokocha stację to stacja tylko na tych kilku osobach może zgraniać miliony. Jeden panelista to ok. 8000 widzów w/g Nielsena. Jest jeszcze jedno sieci kablowe, które mają feedback z dekoderów mówią jednym głosem TVP traci na rzecz TVN-u gigantycznie i co ciekawe pokrywa się to z badaniami Nielsena a nawet w/g sieci jest jeszcze gorzej. TVP straciło udziały niczym ITV po rebrendingu, TV Disco po rebrendingu itd. To jest dramat, żeby z 1 miejsca spać na 5 ustępując TV Puls powtórkowej stacji kupującej sprawdzony kontent ze stacji kodowanych. Sieci kablowe mają feedback na poziomie 1,5 mln do dwóch abonentów. W stosunku do 2 tys. Nielsena. Co ciekawe wyniki pokrywają się.
37 19
odpowiedź
User
widz
Żal mi Kurskiego... Jak on biedny WALCZY aby pisano że TVP ma ogromną oglądalność,że ma misję, a tu dupa blada - słupki oglądalności lecą na łeb na szyję..Trzeba walczyć o swój stołek.
48 12
odpowiedź
User
tvpjestpasse
jak TVP wygrywało z innymi stacjami to siedzieli cicho, a teraz gdy TVP przegrywa z TVN i Polsatem to nagle sie obudzili i wielką tragedię robią... pfff muszą się pogodzić że ludzie już nie chcą oglądać TVP
50 10
odpowiedź
User
gienek
Czy prezes Kurski ma absolutną pewność? Bo może to po prostu wina PO?
40 9
odpowiedź
User
Jalka
Jak wwalili w niedzielny prime time takie gnioty jak Bodo to co się dziwić, że mają 2,5 miliona i przegrywają nawet w niedzielne wieczory z konkurencją. Zawsze wiosną to Jedynka demolowała w niedzielę konkurencję, a teraz? Szoruje po ziemi. No, ale... jak się przenosi "ot tak" hitowy serial, bo chce się na siłę zrobić z gniota bez scenariusza "hit wiosny" to co się dziwić, że jest jak jest. Widz wbrew pozorom myśli, serio. No, że o oglądalności Wiadomości nie wspomnę ;)
37 12
odpowiedź