SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kwartalnik „Fathers” wraca do Polski, redaktorem naczelnym Paweł Sławski

Pod koniec listopada ma się ukazać pierwszy numer odnowionego kwartalnika o ojcostwie „Fathers” (Agencja Futu). Pismo przygotowuje nowy zespół redakcyjny pod kierownictwem Pawła Sławskiego. Powstaje także spółka mająca wspierać wydawanie magazynu.

Article

Pismo jest polską wersją magazynu o świadomym ojcostwie, publikowanego w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej oraz chińskiej. Zostało stworzone zgodnie z ideą „slowjournalism” i jest połączeniem książki i pisma. Treści dotyczą idei świadomego ojcostwa, kultury, podroży oraz stylu życia.

- Koncepcja kwartalnika powstała pięć lat temu w naszej agencji Futu. Marka została świetnie przyjęta na całym świecie, szczególnie w krajach anglosaskich i Skandynawii, ale też w Brazylii czy Chinach. Okazało się, że otworzyliśmy zupełnie nową kategorię tematyczną. To było jednak zbyt wcześnie dla naszego rynku, stąd decyzja o wstrzymaniu polskiej edycji magazynu - mówi Wojciech Ponikowski, założyciel pisma „Fathers”.

- Przez dwa minione lata koncentrowaliśmy się głównie na rynku chińskim, gdzie wydaliśmy do tej pory osiem numerów naszego kwartalnika. Po pilotażowym roku osiągnęliśmy pułap 250 tys. egzemplarzy, regularne eventy i dosyć mocną obecność na platformie społecznościowej Wechat. Marka „Fathers” ugruntowała swoją pozycję na chińskim rynku mediowym obok takich tytułów jak „Wallpaper” czy „Kinfolk”. Stabilna baza pozwala nam na kolejny eksperyment z polską edycją.

Pismo nie ukazywało się u nas przez rok – teraz wraca w odmienionej wersji i składzie redakcyjnym. Redaktorem naczelnym został Paweł Sławski, równocześnie obejmując część udziałów w spółce. Magazyn stawia na rozwój zagraniczny, powołując w tym celu funkcję międzynarodowego wydawcy, którą obejmuje Karol Buks.

- Propozycja dołączenia do „Fathers” to dla mnie komplement, moje ojcostwo rosło przez lata razem z kolejnymi numerami magazynu. Mamy z Wojtkiem wspólną wizję tego jak „Fathers” powinien wyglądać za kilka miesięcy i podejmuję to wyzwanie. Wierzę, że mamy do przekazania wartościowe treści, a „Fathers” wyróżnia indywidualny styl – prawdziwy i bez zadęcia – mówi Paweł Sławski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z odnowionym kwartalnikiem na stałe współpracować będą m.in. Filip Springer, Bart Pogoda, Filip Skrońc, Przemysław Rudzki, Michał Matraszek oraz Weronika Kuźma. Do stałych współpracowników dołączają również Grzegorz Łapanowski i Wojciech Gurtiaków, szefowie kuchni i dziennikarze w jednym. Na stałe z „Fathers” współpracować będzie również kampania Jasna Strona Mocy, która zrzesza i promuje sportowców na diecie roślinnej oraz Botanica, ambientowy projekt muzyczny. Za ilustracje odpowiedzialni będą Małgorzata Gibas-Grądman oraz Dawid Ryski. W rozwój projektu zaangażują się również m.in. Bartosz Dobrowolski (współtwórca m.in. Klubokawiarni Bliżej) oraz Tadeusz Kuropatwiński (CEO Goldenline.pl).

Równolegle powstaje też spółka Fathers Polska, która zajmie się pracą nad rozwojem projektu w Polsce. Ma stworzyć kreatywną platformy dla ojców, której jednym z filarów będzie magazyn drukowany. „Fathers” planuje rozwój działań na styku mediów, produktów i wydarzeń. Postawi też mocno na partnerskie przedsięwzięcia w formule marketplace.

Fathers Polska swoją działalność operacyjną planuje rozpocząć w listopadzie. Pierwszy numer odświeżonego wydania polskiego planowany jest na przełomie listopada i grudnia. Planowany nakład to 5 tys. egzemplarzy.

„Fathers” w Chinach wydawany jest przez Huasheng Media, która jest wyłącznym licencjobiorcą marki „Fathers” w Azji. Nakład wydania chińskiego to 250 tys. egzemplarzy, magazyn jest lokalnie uzupełniany 2-3 reportażami pokazującymi chińskich ojców i ich życie. Międzynarodowa edycja „Fathers” wydawana jest w języku angielskim i dystrybuowana przez francuskiego partnera wydawnictwa. Wydawana jest w nakładzie 10 tys. egzemplarzy. Karol Buks będzie od listopada czuwał nad dopasowaniem zagranicznych numerów do specyfiki rynków, na które Fathers chce rozwijać swoją działalność.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kwartalnik „Fathers” wraca do Polski, redaktorem naczelnym Paweł Sławski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl