SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Leady – święty Graal sprzedaży. Jak je generować?

Trudno przecenić znaczenie leadów w nowoczesnym procesie sprzedaży. Zasada jest prosta – im więcej leadów zdołasz wygenerować, tym większa jest szansa na to, że w tej grupie znajdzie się ktoś, kto ostatecznie skorzysta z Twojej oferty. Lead to najczęściej dane kontaktowe użytkownika, którymi ten się z Tobą dzieli. Przede wszystkim: adres e-mail lub numer telefonu. Oczywiście, nie możesz zapominać, że posiadanie lead’a nie oznacza zdobycia klienta, ale zdecydowanie przybliża Cię do tego celu.

fot. materiały reklamowefot. materiały reklamowe

5 skutecznych sposobów na generowanie leadów

Generowanie leadów to chleb powszechni dzisiejszych sprzedawców i marketerów. Wybierając odpowiedni sposób masz szanse pozyskać leady, które faktycznie będą zainteresowane Twoimi produktami lub usługami, dlatego już na etapie planowania kampanii lead generation zastanów się, które rozwiązanie pozwoli Ci na wygenerowanie głównie leadów gorących, czyli użytkowników gotowych do sfinalizowania transakcji.

Landing page. Strona docelowa sprawdza się bardzo dobrze, jeżeli chcesz zachęcić odbiorców do zapisania się na Twój newsletter, organizowane wydarzenie lub zamierzasz wypromować konkretny produkt czy usługę. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na fakt, że jak sugeruje sama nazwa, landing page jest poświęcony jednemu, konkretnemu celowi, dzięki czemu uwaga użytkownika koncentruje się na przedstawionych informacjach. Pamiętaj, że publikując na landing page’u jakikolwiek formularz, który ma zachęcić odbiorców do podania pożądanych przez Ciebie danych, musisz skoncentrować się na jego maksymalnym uproszczeniu. Zbyt duża liczba pytań może okazać się zniechęcająca.

Kampanie PPC. Kampanie Pay Per Click możesz zaplanować, na przykład, korzystając z Google Ads, czyli systemu reklamowego Google. Ruch z reklam PPC warto przekierować na dedykowany landing page. Niekwestionowaną zaletą modelu PPC jest fakt, że łatwiej kontrolujesz wydatki i możesz poruszać się w ramach założonego budżetu. Poza tym, kampanie PPC, o ile będą odpowiednio zoptymalizowane, są w stanie bardzo szybko przynieść wymierne efekty.

SEO. Działania SEO skupiają się przede wszystkim na poprawie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, które są wyświetlane użytkownikowi po wpisaniu określonego hasła. Po co? Im strona znajdzie się wyżej, tym większe jest prawdopodobieństwo, że użytkownik, który szuka konkretnych informacji ją odwiedzi. Jeżeli natomiast znajdzie w witrynie to, czego potrzebuje, możliwe, że zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty.

E-mail marketing. Wysyłka newsletterów do osób, które wyrażą zgodę na otrzymywanie wiadomości to świetny sposób, żeby wiązać z nimi dłuższą relację i w przyszłości zachęcić do zakupu Twoich produktów lub zamówienia usług. Zwróć jednak uwagę na to, że newsletter powinien być ciekawy i atrakcyjny z punktu widzenia odbiorców. Nie możesz go wykorzystywać wyłącznie jako „tuby” reklamowej. Nie zapominaj również o segmentowaniu użytkowników. W ten sposób łatwiej dopasujesz wysyłane treści do ich zainteresowań.

Działania poza Internetem. Wbrew pozorom, generowanie leadów nie musi się odbywać wyłącznie w przestrzeni internetowej. Branżowe konferencje, wystawy, targi itp. to doskonały moment, żeby nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami.

Reasumujac: generowanie leadów to klucz do skutecznej sprzedaży, ale kampanię lead generation należy właściwie zaplanować. Warto wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę. To pozwoli Ci wybrać rozwiązania zorientowane na pozyskiwanie leadów, które faktycznie mają szansę dać pożądane rezultaty.

  • Więcej informacji:
  • Lead