Modivo.club obejmuje dwa pakiety: darmowy i płatny (Gold). Użytkownicy obu mogą korzystać jako pierwsi z promocji i wyprzedaży, rabatów od partnerów i dodatkowych zniżek pod hasłem Modivo Deals.
Natomiast opcja Gold, kosztująca 59,99 zł rocznie, obejmuje zwrot 10 proc. wydatków w grupie CCC (w formie vouchera na zakupy w sklepach tej firmy), a także możliwość dokupienia za ok. 20 zł rocznie trzech kart Gold dla swoich znajomych czy rodziny. Program obejmuje wszystkie szyldy firmy, przede wszystkim CCC, eobuwie, Modivo i HalfPrice.
Ponad 800 tys. Polaków z Modivo.club Gold
W połowie maja grupa CCC podała, że wariant Gold w Modivo.club wykupiło 110 tys. klientów. Teraz licznik jest dużo wyżej: w połowie listopada na konferencji firmy poinformowano, że usługę kupiło już ponad 820 tys. użytkowników.

W październiku program został uruchomiony w Hiszpanii, Czechach i na Słowacji, a w grudniu pojawi się w Rumunii. Obecnie płatny pakiet kupuje dziennie 5 tys. klientów.
Szef i główny akcjonariusz CCC Dariusz Miłek podkreślił, że w Czechach i na Słowacji tempo pozyskiwania subskrybentów Modivo.club Gold jest dwa razy wyższe niż w Polsce. – Myślę, że w ciągu kwartału prawie wszystkie istotne rynki będą w sieci (Modivo.club – przyp.) i liczymy, że to jest dziennie blisko 10 tys. zapisów do Golda – stwierdził.
Zwrócił uwagę, że użytkownicy wariantu Gold wydają dużo więcej w sklepach CCC. – Ten klient przychodzi, bo ma 30 zł na karcie (Modivo.club Gold – przyp.), ale wydaje 170 zł, więc dopłaca. Dla nas to chyba ważniejsze, żeby szybciej go ściągnąć do sklepu. Nie jak go uzbiera 200 zł, bo już nie dołoży tych 150 zł, tylko jak ma te 50 zł – opisał.

W prezentacji grupa CCC podała, że 40 proc. użytkowników opcji Gold robi potem zakupy w sklepie innej sieci firmy.
– Co ważne, my oczywiście oddamy ten rabat (10 proc. w ramach wariantu Gold – przyp.) klientom, ale oddamy go z naszą marżą. Czyli jeżeli wygenerujemy wysoką marżę, to oddamy jedną trzecią – dodał.
Celem 3 mln subskrybentów
W ciągu 12 miesięcy grupa CCC chce pozyskać 3 mln użytkowników Modivo.club Gold. Dariusz Miłek na konferencji podkreślił, że jest gotowy się o to założyć.

– To jedyny taki program lojalnościowy na świecie – podkreślił, zwracając uwagę, że łączy on kilka sieci sklepowych. – Duże organizacje, te wieloszyldowe, starają się robić separację. Żeby nie pokazać, że ten ich najwyższy kanał jest złączony z tym tanim. A my to zrobiliśmy jako jeden klub, który jest platformą korzyści – opisał.
W minionym kwartale finansowym, od sierpnia do października br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 7 proc. do 2,97 mld zł, a jej zysk operacyjny zmalał z 328 do 221 mln zł. Sieć HalfPrice, licząca już prawie 200 sklepów, zwiększyła sprzedaż o jedną czwartą.
Wraz z publikacją tych danych, firma obniżyła swoje założenia na cały bieżący rok finansowy. Na początku br. zapowiedziała, że wypracuje ponad 12 mld zł przychodów i 20 proc. marży EBITDA. Teraz spodziewa się, że jej przychody wyniosą 11,3–11,5 mld zł, a zysk EBITDA – 1,2 mld.










