SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lewandowski najcenniejszy reklamowo, skok Stocha - w dół Wojewódzki, Rubik, Janowicz i Boniek (TOP 100)

Robert Lewandowski jest niezmiennie najcenniejszą marketingowo polską gwiazdą, wycenianą na milion złotych. Do czołówki wskoczyli Kamil Stoch i Marcin Gortat, a wypadli z niej Kuba Wojewódzki, Anja Rubik i Jerzy Janowicz - wynika z rankingu magazynu „Forbes”.

Robert Lewandowski, Kamil Stoch Article

Wartość marketingowa Roberta Lewandowskiego została w tym roku oszacowana przez „Forbes” na 1,052 mln zł, o zaledwie 5 tys. zł mniej niż przed rokiem. Tak jak w przypadku pozostałych gwiazd z rankingu, jest to kwota, którą firma powinna zapłacić mu za roczną umowę reklamową.

Przypomnijmy, że Robert Lewandowski w ostatnich tygodniach wspólnie ze swoją żoną Anną wystąpił w serii reklam promujących T-Mobile (zobacz szczegóły), a samemu zagrał w mundialowym spocie Coca-Coli (obejrzyj go). Od jesieni ub.r. zawodnik promuje sprzęt firmy Panasonic, która w maju br. przedłużyła i poszerzyła z nim współpracę (więcej o tym). W ub.r. Lewandowski wraz z innymi polskimi piłkarzami Borussi Dortmund, z której niedawno odszedł do Bayernu Monachium, reklamował Oknopolast (przeczytaj więcej) i Opla (obejrzyj ten spot). Ponadto występuje w reklamach sponsora głównego reprezentacji Polski, którym właśnie przestał być Orange.

>>> Najcenniejsze polskie gwiazdy: na czele Robert Lewandowski, Wojewódzki i Prokop w górę (ranking z 2013 r.)

Wycena reklamowa Jerzego Owsiaka zmalała z ciągu roku o 184 tys. zł, do 674 tys. zł, ale i tak awansował on z trzeciego na drugie miejsce. Owsiak występuje w reklamach firm i marek wspierających Fundakcję WOŚP - stąd jego obecność w trwających teraz kampaniach piwa Lech i Banku Pekao związanych z Przystankiem Woodstock (zobacz szczegóły) oraz w zimowej kampanii Play przy okazji finały WOŚP (obejrzyj ten spot).

Na trzecie miejsce wskoczył Kamil Stoch, który w ub.r. w ogóle nie znalazł się na liście, a teraz jego wartość reklamową oszacowano na 645 tys. zł. Stoch wielką popularność i sympatię zdobył, gdy w lutym wywalczył dwa złote medale na igrzyskach olimpijskich - już wtedy pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego prognozowali, że będzie mógł przebierać w propozycjach reklamowych, a za roczną umowę może zainkasować 500 tys. zł (przeczytaj te komentarze). W kwietniu skoczek promował sponsorującą go od wielu lat markę odzieżową 4F (zobacz szczegóły).

Na czwartą z 19. pozycji awansował Marcin Gortat, którego wycenę reklamową określono na 573 tys. zł, o 32 tys. zł więcej niż przed rokiem. Koszykarz rzadziej niż inni czołowi sportowy występował w reklamach emitowanych w Polsce - latem ub.r. promował sprzęt Asus (więcej o tym), a w tym tygodniu uzyskał wyrokiem sądu od firmy Sfinks Polska 104 tys. zł odszkodowania za bezprawne wykorzystanie jego wizerunku w kampanii w 2011 roku (więcej na ten temat).

Piąty w rankingu Marek Kondrat zaliczył spadek z drugiego miejsca, a jego wartość marketingowa zmalała aż o 380 tys. zł. Aktor od lat jest ambasadorem reklamowym ING Banku Śląskiego, przy czym w ostatnich kampaniach odgrywa role drugoplanowe, a w pierwszoplanowych występują m.in. Adam Woronowicz (obejrzyj jedną z tych reklam), Jacek Braciak i Agata Kulesza (zobacz szczegóły).

Zajmująca szóste miejsce Agnieszka Radwańska tylko w ostatnim półroczu wystąpiła w pięciu dużych kampaniach (co niedawno analizowaliśmy na Wirtualnemedia.pl - przeczytaj ten tekst), Marcin Dorociński został w maju ambasadorem reklamowym PZU (więcej na ten temat), a Jakub Błaszczykowski o niedawna wspólnie z dwoma zagranicznymi piłkarzami reklamuje Drutex (więcej o tej kampanii).

Zdecydowanie mniej aktywni w tym zakresie są natomiast zamykający pierwszą dziesiątkę aktorzy Robert Więckiewicz i Janusz Gajos.

Na drugiej podstronie druga część rankingu oraz analiza obecnych w nim ludzi mediów i gwiazd, które najbardziej straciły na wartości reklamowej.

Najcenniejsze reklamowo polskie gwiazdy w 2014 r. (wg "Forbesa"

pozycja 2014

pozycja 2013

imię i nazwisko

profesja

wycena reklamodawców (zł)

wycena w 2013

1

1

Robert Lewandowski

piłkarz

1 052 000

1 057 000

2

3

Jerzy Owsiak

społecznik

674 000

858 000

3

-

Kamil Stoch

skoczek narciarski

645 000

-

4

19

Marcin Gortat

koszykarz

573 000

541 000

5

2

Marek Kondrat

aktor

570 000

950 000

6

4

Agnieszka Radwańska

tenisistka

528 000

764 000

7

43

Marcin Dorociński

aktor

506 000

392 000

8

7

Jakub Błaszczykowski

piłkarz

497 000

735 000

9

27

Robert Więckiewicz

aktor

496 000

478 000

10

11

Janusz Gajos

aktor

495 000

609 000

11

37

Łukasz Piszczek

piłkarz

480 000

421 000

12

13

Justyna Kowalczyk

narciarka

463 000

592 000

13

25

Borys Szyc

aktor

459 000

503 000

14

5

Anja Rubik

modelka

458 000

742 000

15

24

Wojciech Szczęsny

piłkarz

446 000

521 000

16

23

Krystyna Janda

aktorka

432 000

522 000

17

11

Piotr Adamczyk

aktor

426 000

609 000

18

18

Adam Małysz

sportowiec

426 000

557 000

19

6

Kuba Wojewódzki

showman

424 000

735 000

20

9

Jerzy Janowicz

tenisista

402 000

662 500

21

16

Robert Kubica

kierowca rajdowy

398 095

571 000

22

62

Martyna Wojciechowska

dziennikarka

391 429

331 000

23

14

Edyta Górniak

piosenkarka

378 095

590 000

24

34

Jerzy Stuhr

aktor

376 190

428 000

25

26

Dorota Rabczewska

piosenkarka

357 143

483 000

26

22

Tomasz Kot

aktor

352 381

528 000

27

49

Michał Żebrowski

aktor

350 952

382 000

28

-

Tomasz Lis

dziennikarz

346 667

-

29

28

Tomasz Karolak

aktor

343 810

464 000

30

-

Monika Olejnik

dziennikarka

340 476

-

31

66

Agata Kulesza

aktorka

337 143

320 500

32

-

Małgorzata Rozenek

osobowość

335 714

-

33

42

Małgorzata Kożuchowska

aktorka

334 286

400 000

34

8

Zbigniew Boniek

piłkarz

326 190

716 000

35

33

Alicja Bachleda-Curuś

aktorka

323 810

436 000

36

34

Maciej Stuhr

aktor

323 810

428 000

37

-

Ewa Chodakowska

trenerka fitness

318 571

-

38

56

Magdalena Cielecka

aktorka

310 476

364 000

39

55

Andrzej Chyra

aktor

305 714

364 500

40

-

Paweł Wilczak

aktor

302 381

-

41

46

Kora Jackowska

piosenkarka

296 190

385 000

42

41

Anna Przybylska

aktorka

293 810

405 000

43

85

Paweł Małaszyński

aktor

291 429

285 000

44

30

Jan Englert

aktor

290 476

450 000

45

34

Agnieszka Dygant

aktorka

288 095

428 000

46

-

Andrzej Seweryn

aktor

279 524

-

47

85

Andrzej Grabowski

aktor

278 571

285 000

48

29

Artur Boruc

piłkarz

274 762

457 000

49

53

Jerzy Dudek

piłkarz

271 905

366 000

50

-

Kamil Durczok

dziennikarz

271 429

-

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lewandowski najcenniejszy reklamowo, skok Stocha - w dół Wojewódzki, Rubik, Janowicz i Boniek (TOP 100)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kozak
Dla mnie Lewandowski świetny ambasador. A że się opłaca z nim współpracować pokazuje chociażby to że panas zdecydował sie również zaangażować go do promocji ledów.
8 9
odpowiedź