Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują

W kwietniu sieci Biedronka i Lidl najmocniej spośród detalistów podniosły ceny podstawowych zakupów – wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Ceny skoczyły w siedmiu na trzynaście badanych sieci, liderem niskich cen był w ubiegłym miesiącu Auchan.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują
Reklamy Biedronki i Lidla, fot. materiały prasowe

Ostatnie miesiące były czasem ostrej rywalizacji cenowej między Biedronką a Lidlem. ASM Sales Force Agency, agencji przygotowującej comiesięczne dane na temat cen koszyka podstawowych produktów.

Dyskonty podnoszą ceny

W kwietniu ceny koszyka podstawowych zakupów były w Lidlu o 12,22 proc. - wynika z danych ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu najtańsze zakupy można było zrobić w Auchan, gdzie cena koszyka zakupów to 227,27 zł. Najdrożej było zaś w Intermarche, gdzie za zakupy trzeba było płacić 322,12 zł – pokazują dane  ASM Sales Force Agency.

Koszyk zakupowy ASM Sales Force Agency


W siedmiu na trzynaście badanych przez ASM sieci ceny w kwietniu były wyższe niż w marcu. Taniej było tylko w Netto (o 3,9 proc.), Auchan (o 4,38 proc.), Kauflandzie (o 7,02 proc.). Minimalnie niższe ceny miesiąc do miesiąca odnotowano także w Dino, Polomarkecie i Aldi.

W kwietniu najtańsze zakupy oferowały hipermarkety, gdzie koszyk produktów to koszt 281,79 zł. Najdrożej znów jest w kanale e-grocery – tam koszyk kosztował w kwietniu średnio 351,38 zł. Największy wzrost cen widoczny jest w dyskontach (10,92 zł).

W badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek