Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują

W kwietniu sieci Biedronka i Lidl najmocniej spośród detalistów podniosły ceny podstawowych zakupów – wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Ceny skoczyły w siedmiu na trzynaście badanych sieci, liderem niskich cen był w ubiegłym miesiącu Auchan.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Oto jak Lidl i Biedronka odbijają sobie „wojnę cenową”. Dane zaskakują
Reklamy Biedronki i Lidla, fot. materiały prasowe

Ostatnie miesiące były czasem ostrej rywalizacji cenowej między Biedronką a Lidlem. ASM Sales Force Agency, agencji przygotowującej comiesięczne dane na temat cen koszyka podstawowych produktów.

Dyskonty podnoszą ceny

W kwietniu ceny koszyka podstawowych zakupów były w Lidlu o 12,22 proc. - wynika z danych ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu najtańsze zakupy można było zrobić w Auchan, gdzie cena koszyka zakupów to 227,27 zł. Najdrożej było zaś w Intermarche, gdzie za zakupy trzeba było płacić 322,12 zł – pokazują dane  ASM Sales Force Agency.

Koszyk zakupowy ASM Sales Force Agency


W siedmiu na trzynaście badanych przez ASM sieci ceny w kwietniu były wyższe niż w marcu. Taniej było tylko w Netto (o 3,9 proc.), Auchan (o 4,38 proc.), Kauflandzie (o 7,02 proc.). Minimalnie niższe ceny miesiąc do miesiąca odnotowano także w Dino, Polomarkecie i Aldi.

W kwietniu najtańsze zakupy oferowały hipermarkety, gdzie koszyk produktów to koszt 281,79 zł. Najdrożej znów jest w kanale e-grocery – tam koszyk kosztował w kwietniu średnio 351,38 zł. Największy wzrost cen widoczny jest w dyskontach (10,92 zł).

W badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Grupa ZPR Media z nową dyrektorką. Transfer z Iberionu

Grupa ZPR Media z nową dyrektorką. Transfer z Iberionu

Trump krytykowany za ataki na dziennikarki. Padały określenia typu "świnka" i "głuptaska"

Trump krytykowany za ataki na dziennikarki. Padały określenia typu "świnka" i "głuptaska"

Mimo globalnego spowolnienia rynek dóbr luksusowych w Polsce rośnie

Mimo globalnego spowolnienia rynek dóbr luksusowych w Polsce rośnie