SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacap po przejęciu LifeTube’a: wpływy 48 proc. w górę i 1,33 mln zł zysku netto

W drugim kwartale br. holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 48 proc. do 31,31 mln zł i zysku netto z 253 tys. zł do 1,33 mln zł. Przyczyniło się do tego przejęcie sieci partnerskiej LifeTube, która wspólnie z TalentMedia zanotowała 14 mln zł wpływów i 0,6 mln zł zysku EBITDA.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuJacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Mediacap przejęcie 79 proc. udziałów LifeTube’a od funduszu Altus TFI ogłosił w marcu br., wydał na to 9,2 mln zł. Pod koniec czerwca menedżerowie LifeTube’a Paweł Stano i Kamil Bolek dołączyli do zarządu sieci TalentMedia, która od ponad dwóch lat należy do Mediacapu.

LifeTube i TalentMedia z 14 mln zł wpływów, Grupa S/F z 10,9 mln zł

W drugim kwartale LifeTube osiągnął 8 mln zł przychodów, a razem z TalentMedia - 14 mln zł wpływów i 0,6 mln zł zysku EBITDA. - Nasze spółki influencer marketingu osiągnęły dobre wyniki, mimo skupienia się w tym okresie na pracach związanych z integracją obu podmiotów. Pracujemy nad kolejną transakcją i skokowym wzrostem rentowności w 2020 roku - komentuje Jacek Olechowski, prezes i główny akcjonariusz Mediacapu. - Od teraz influencer marketing stanowi największy strumień przychodów Grupy Mediacap, a uzyskana pozycja lidera polskiego rynku i liczącego się gracza w Europie w tym obszarze, przełoży się na wzrost rentowności i dynamiki całej Grupy - zapowiada.

Do pionu marketingowego Mediacapu należą też agencje reklamowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost (tę ostatnią uruchomiono w połowie ub.r.). Razem tworzą Grupę S/F, która w drugim kwartale osiągnęła 10,9 mln zł wpływów i 0,54 mln zł zysku EBITDA.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Realizujemy duże, ciekawe projekty między innymi dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi, co w skali całego roku ma przełożyć się na dwucyfrowy wzrostu przychodów i zysków, ze świadomością, iż kluczowy będzie największy sezonowo czwarty kwartał - przekonuje Olechowski.

W pierwszym półroczu cały pion marketingowy Mediacapu osiągnął 39,16 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,02 mln zł zysku EBITDA, wobec 26,84 mln zł przychodów i 1,26 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej.

Niższe wzrosty w segmencie badawczym

Pion danych Mediacapu, do którego należą firma badawcza IQS oraz platformy technologiczne Plastream i Opinie.pl, wypracował w pierwszej połowie br. wzrost przychodów sprzedażowych z 10,8 do 11,35 mln zł oraz wyniku EBITDA ze 112 tys. zł straty do 1,88 mln zł zysku.

W samym drugim kwartale IQS miała 6 mln zł wpływów, podobnie jak przed rokiem. Natomiast Opinie.pl osiągnęły wzrost zysku EBITDA z 0,7 do 0,9 mln zł, a Plastream zanotował dodatni wynik EBITDA, głównie dzięki wdrożeniu swojego autorskiego modułu w sklepach Żabka. Zarząd Mediacapu w komunikacie zaznaczył, że komercjalizacja tego rozwiązania w branży handlowej nastąpi w średnim okresie, dlatego rozważane jest pozyskanie partnera branżowego i udział w szybkiej ścieżce NCBiR

Poprawa rentowności i wzrost zadłużenia

W minionym półroczu Mediacap zanotował wzrost wpływów sprzedażowych z 37,64 do 50,51 mln zł. Koszty operacyjne firmy zwiększyły się nieco mniej - z 38,37 do 50,35 mln zł, na co głównie wpłynęły duże wzrosty wydatków na usługi obce (z 26,74 do 29,78 mln zł), wynagrodzenia (z 7,57 do 11,05 mln zł) oraz amortyzację (z 1,41 do 2,67 mln zł).

Holding znacząco poprawił wskaźniki rentowności. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 729 tys. zł straty do 159 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 258 tys. zł straty do 483 tys. zł zysku, a wynik netto - z 444 tys. zł straty do 78 tys. zł zysku.

- Miniony kwartał napawa optymizmem na drugą połowę roku. Przychody rosną skokowo, a w skali całego roku po raz pierwszy przekroczymy próg 140 mln zł. Większa skala to pochodna nowych modeli biznesowych i innowacyjnych rozwiązań - komentuje Jacek Olechowski.

- Równocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań: Grupa powiększyła zadłużenie, nadal ponosimy znaczne nakłady na rozwój, a najdynamiczniej rosną spółki, w których Mediacap ma mniej udziałów. To dlatego wzrost przychodów i rentowności EBITDA nie przełożył się na EPS (earnings per share, czyli zysk na akcję - przyp.). Wewnętrzne prognozy wskazują jednak na poprawę w tym zakresie w kolejnych okresach. Pracujemy także cały czas nad rozwiązaniami nakierowanych na strukturalną poprawę zysków - wylicza prezes Medicapu.

Dołącz do dyskusji: Mediacap po przejęciu LifeTube’a: wpływy 48 proc. w górę i 1,33 mln zł zysku netto

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lara
Nie rozumiem tego ... ja mam w 1 półroczu 2 mln obrotu i 300 000 zysku , zero zadłużenia kredytu etc nie jestem ekonomistką a przedsiębiorcą intuicyjnym i nie wiem gdzie jest biznes w ich obrotach i ich zysku...
odpowiedź
User
Perlator
nie wiem gdzie jest biznes w ich obrotach i ich zysku...

Biznes jest właśnie w tym, by mieć duże przychody i wykazywać niewielkie zyski.
odpowiedź