SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lifting na piąte urodziny Provident Polska

Po ponad pięciu latach działalności w Polsce Provident Polska S.A. wprowadza nową, ujednoliconą tożsamość korporacyjną. Spójny system identyfikacji wizualnej ma wzmocnić wizerunek firmy jako dużej i stabilnej instytucji finansowej. Zmiana wizerunku to także odpowiedź na dynamiczny rozwój firmy, która jeszcze w sierpniu 1997 zatrudniała trzech pracowników, a obecnie jest jednym z największych brytyjskich pracodawców w Polsce i obsługuje ponad pół miliona klientów.

Prace nad zaprojektowaniem nowego wizerunku korporacyjnego trwały kilka miesięcy. Zmianami zostały objęte wszystkie najważniejsze nośniki graficzne firmy: logo, kolorystyka firmowa, typografia, druki sprzedażowe i firmowe, ogłoszenia prasowe.

Zmiany logotypu oraz ogłoszeń prasowych zostały wsparte wynikami badań focusowych wśród obecnych klientów Provident Polska. Oceniając stary logotyp badani wskazywali przede wszystkim na małą czytelność nazwy - ze względu na różny sposób zapisu obu członów nazwy, a także skojarzenia z produktami FMCG. Nowy znak został przyjęty pozytywnie lub neutralnie i wyeliminował wspomniane uwagi.

Nowy logotyp cechuje stonowana kolorystyka, bardziej konserwatywne liternictwo oraz zmiana powierzchni pól graficznych (czerwonego i niebieskiego), co miało na celu wyeksponowanie nazwy "Provident". Zmodyfikowany logotyp mocniej też akcentuje związek ze spółką-matką - brytyjską grupą spółką giełdową Provident Financial plc. Podkreślenie faktu, że Provident Polska jest częścią międzynarodowej grupy również było jednym z celów projektu. Do tej pory polska część grupy stosowała bardziej odrębną wizualizację.

Nowe logo zyskało bardzo pozytywne recenzje również w badaniu przeprowadzonym wśród średniego i wyższego kierownictwa spółki. "Jesteśmy przekonani, że nowa tożsamość korporacyjna zaowocuje dalszym wzrostem znajomości marki. Podoba się i klientom i pracownikom. Według ostatnich badań wspomagana znajomość firmy wśród grupy potencjalnych klientów wynosi 51%". - mówi Anna Kącka, Dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji Provident Polska S.A.

Prace nad nowym wizerunkiem trwały kilka miesięcy i były prowadzone przez zespół Public Relations we współpracy z zewnętrzną agencją konsultingową Monogram, która była odpowiedzialna za przygotowanie nowej strategii identyfikacji Provident Polska S.A., a także modyfikację logo. Tomasz Trabuć, Menedżer ds. Public Relations w Provident Polska S.A.: "Provident działa w Polsce zaledwie od pięciu lat, a obecnie firma jest liderem na rynku pożyczek gotówkowych udzielanych w domu klienta i jednym z największych brytyjskich pracodawców w Polsce. Potrzebujemy wizerunku odpowiadającego dzisiejszej pozycji Provident Polska na rynku."

Dołącz do dyskusji: Lifting na piąte urodziny Provident Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl