SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Lightscape ze 1,6 mln zł wpływów, wynik netto 216 tys. zł w dół. Prezes: początek realizacji nowej strategii

W ub.r. agencja komunikacji Lightscape zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15 proc. do 1,63 mln zł, a jej wynik netto zmalał ze 154,1 tys. zł zysku do 62,1 tys. zł straty. - W roku 2019 zapoczątkowaliśmy realizację nowej strategii. Priorytetem działań było rozpoczęcie budowania przewagi konkurencyjnej agencji opartej na autorskich technologiach - komentuje prezes firmy Piotr Berliński.

Przychody agencji Lightscape zmalały z 1,92 mln zł w 2018 roku do 1,63 mln zł w ub.r. Firma oferuje usługi z zakresu public relations i marketingu, m.in. media relations, komunikację wewnętrzną i kryzysową, aktywności w social media oraz realizację eventów i treści wideo.

- W roku 2019 zapoczątkowaliśmy realizację nowej strategii. Priorytetem działań było rozpoczęcie budowania przewagi konkurencyjnej agencji opartej na autorskich technologiach. Plan obejmuje lata 2019-2021 - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Berliński, prezes Lightscape.

Wydatki operacyjne Lightscape zmalały znacznie słabiej niż przychody - o 3,1 proc., z 1,74 do 1,68 mln zł. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 972,3 do 994,9 tys. zł, na wynagrodzenia - zmalały z 539,9 do 491,5 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - wzrosły z 65,7 do 93,5 tys. zł. Na koniec ub.r. w agencji pracowało sześć osób, dodatkowo współpracuje z osobami na umowach cywilnoprawnych.

Koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 93,7 do 58,4 tys. zł, amortyzacji - z 21,2 do 5,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 44 do 39,9 tys. zł.

- 2019 rok był czasem wewnętrznych prac rozwojowych w zakresie tworzenia narzędzi, technologii i systemów, których wprowadzenie na rynek zaplanowaliśmy na III kwartał 2020 roku. W 2019 roku agencja ponosiła nakłady na rozwój wyłącznie z własnych środków. Ponieśliśmy wydatki m.in. na utworzenie własnego działu IT i SEM. W ramach nowej usługi łączymy 12-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia działań PR z narzędziami do planowania, realizacji i mierzenia efektów. Odpowiadamy na oczekiwania klientów, którzy potrzebują działań PR, jednak nie wystarcza im raportowanie ilości publikacji i AVE. Oczekują synergii pomiędzy PR a innymi działaniami online - opisuje Piotr Berliński.

- Kolejną kategorią kosztów w roku 2019 były nakłady związane z przygotowaniem do realizacji odrębnego projektu badawczo-rozwojowego „Prace B+R nad opracowaniem autorskiego narzędzia Lightscape Customer Perspective PR” o wartości ponad 1,3 mln zł.  Jego realizacja ruszyła ze styczniem 2020. Projekt finansowany jest ze środków własnych i UE - dodaje prezes agencji.

Przełożyło się to na spadek wskaźników rentowności poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół ze 183,7 tys. zł zysku do 51 tys. zł straty, wynik brutto - ze 180,2 tys. zł zysku do 62,1 tys. zł straty, a wynik netto - ze 154,1 tys. zł zysku do 62,1 tys. zł straty.

90 proc. udziałów agencji ma jej prezes Piotr Berliński, a 10 proc. - odpowiadająca w firmie za rozwój biznesu Joanna Napieraj-Berlińska.

Jakie są wyniki finansowe innych agencji PR?

W ub.r. przychody agencji MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł. W związku z epidemią firma wprowadziła oszczędności, m.in. obniżki pensji.

Agencja komunikacyjna Inner Value, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15,7 proc. do 4,51 mln zł. Za to dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. i dużemu wzrostowi wpływów finansowych jej zysk netto poszedł w górę z 53,9 do 231,8 tys. zł.

Agencja ITBC Communication w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41,9 proc. do 5,38 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł zysku.

Solski Communications w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,8 proc. do 10,06 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 9,9 proc. do 9,65 mln zł jej zysk netto zmalał z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.

Z kolei przychody agencji Big Picture wzrosły w ub.r. wzrost o 3,7 proc. do 5,14 mln zł, a zysk netto z 723 do 831,5 tys. zł.

Natomiast agencja Neuron osiągnęła wzrost przychodów o 1 proc. do 2,1 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 4,6 proc. jej wynik netto poszedł w górę z 39 tys. zł straty do 36,8 tys. zł straty.

Dołącz do dyskusji: Agencja Lightscape ze 1,6 mln zł wpływów, wynik netto 216 tys. zł w dół. Prezes: początek realizacji nowej strategii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl