Louis Vuitton wygrywa z Google

Słynna francuska firma, produkująca luksusowe torebki, wygrała proces przeciwko Google o naruszenie praw do znaku towarowego

enter
enter
Udostępnij artykuł:

Podstawą pozwu była stosowana przez wyszukiwarkę praktyka zamieszczania w wynikach wyszukiwania chronionej prawem nazwy płatnych linków reklamowych. Gdy zatem ktoś wrzucał w Google hasło „Louis Vuitton”, w odpowiedzi wyskakiwały sponsorowane linki konkurencji. Sąd w Paryżu uznał tę praktykę za naruszenie zasad uczciwej konkurencji, podszywanie się pod renomę firmy i jej znaku towarowego oraz wprowadzanie w błąd odbiorców.

W ubiegłym miesiącu podobne orzeczenie wobec Google wydał sąd w Nanterre na korzyść Le Meridian Hotels. Z kolei sądy w USA w podobnych sprawach oddalały powództwa, uznając, że działania wyszukiwarki nie stanowią naruszenia prawa federalnego oraz są zgodne z zasadami konkurencji. Obecnie 98% przychodów Google pochodzi z opłat za linki sponsorowane, podawane w wynikach wyszukiwania.

enter
Autor artykułu:
enter
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?