SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Love Sick i Dream Zone to najpopularniejsze gry mobilne wśród osób powyżej 15. roku życia

Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy korzystających z urządzeń z systemem Android. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.

fot. SWAG MASHA / YouTube Article

Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych dla graczy powyżej 15. roku życia, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38 proc.) i Dream Zone (6,01 proc.), w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody. Co ciekawe, obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe Badoo (2,60 proc.) i Tinder (2,36 proc.), są też zdecydowanie częściej używane przez mężczyznniż kobiety. Nawet Love Sick, gra adresowana w założeniu twórców do kobiet, w Polsce przyciąga głównie panów.

Na trzecim miejscu uplasowała się opracowana przez Supercell gra Brawl Stars (3,72 proc.), która umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub trybie „battle royale” – ten  popularny rodzaj rozgrywki w grach na PC i konsolach coraz częściej pojawia się w grach mobilnych. Pierwszą piątkę zamykają dwie produkcje Playrix – Homescapes (3,27 proc.) oraz Gardenscapes (3,14 proc.). Obie gry łączą w sobie elementy symulacyjne i tradycyjną mechanikę match-three.

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w lutym  2021 r. polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 milionów razy. Wśród angażujących gier na polskim rynku w rankingu Spicy Mobile pojawiają się też: ROBLOX (424 mln uruchomień), Ball Sort Puzzle (247 mln), Candy Crush Saga (203 mln) oraz Forge of Empires (185 mln).

- Twórcy gier mobilnych szukają sposobów na zaangażowanie  swoich użytkowników, chcą też na grach zarabiać, np. poprzez zakupy w aplikacji czy emisję reklam, które są jednymi z efektywniejszych sposobów na monetyzację gier mobilnych – podkreśla Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy. – Nie tak dawno do najpopularniejszych gier mobilnych należały gry rekreacyjne jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga, z których mogły korzystać całe rodziny. Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników. Warto podkreślić, że aż 86 proc. graczy ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17proc. – dodaje.

Według analityków Newzoo globalny rynek gier mobilnych może wynieść do 2023 roku ponad 100 mld dolarów. Do tego czasu aż 43 proc. wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie na to, jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych i samych gier. Dzięki technologii 5G i grze w chmurze będzie możliwe na przykład granie na urządzeniach mobilnych w gry przeznaczone na PC, co otworzy rynek mobile choćby na produkcje AAA (Triple-A), czyli widowiskowe gry o największych budżetach.

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej w Polsce platformy marketingu aplikacji mobilnych dedykowanej reklamodawcom i wydawcom – Mobigate. Firma realizuje kampanie reklamowe na powierzchni przekraczającej 700 mln odsłon miesięcznie, a także oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne i badawcze dedykowane kanałowi mobile.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Love Sick i Dream Zone to najpopularniejsze gry mobilne wśród osób powyżej 15. roku życia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl