SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LPP nie spodziewa się szybkiego powrotu ożywienia na rynku

Spółka odzieżowa LPP nie widzi sygnałów ożywienia na rynku. Po pierwszym słabym kwartale, w którym LPP zanotowało skonsolidowaną stratę w wysokości 4,8 mln zł, kolejne kwartały w tym roku przyniosą dodatni wynik finansowy, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla.

LPP nie spodziewa się szybkiego powrotu ożywienia na rynku

"Ta tendencja, która ciągnie się od około pół roku pokazuje spadek. Nie widzę przesłanek, które wskazywałyby, że wychodzimy w naszej branży z dołka. Bardzo mocno oczekujemy odbicia, ale kiedy to nastąpi, trudno prognozować. Obniżanie kosztów funkcjonowania też ma swoje granice" - powiedział Pachla dziennikarzom w czwartek.

Przychody grupy spadły w I kw. o 8% w skali roku do 424,5 mln zł. Koszty zmniejszyły się o 3% rok do roku do 213,0 mln zł.

W I kw. sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 21,7%.

Pachla powiedział, że kwiecień także przyniósł spadek sprzedaży (o 8% w skali roku). W związku z żałobą narodową po katastrofie w Smoleńsku ok. 2,5 dnia handlowego "wypadło" ze sprzedaży.

Cięcie kosztów pozwoliło na osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie 8 mln zł wobec 2,7 mln zł straty rok wcześniej, pomimo spadku przychodów ze sprzedaży.

Strata netto grupy w I kw. wyniosła 4,8 mln zł w porównaniu z 7,8 mln zł rok wcześniej.

"Pierwszy kwartał zwyczajowo jest dla nas najgorszy. Patrząc na historię jestem przekonany, że kolejne kwartały przyniosą pozytywny wynik" - powiedział Pachla.

Pachla podkreślił, że w ciągu kilku lat nie przewiduje wprowadzenia nowych marek. Spółka zamierza natomiast rozwijać sprzedaż produktów przez Internet.

"Chcemy mieć wszystkie marki w Internecie. W tym roku tego nie zrobimy, bo jest to ogromne przedsięwzięcie organizacyjne, a mamy już w trakcie realizacji kilka ważnych projektów informatycznych" - powiedział wiceprezes.

W I kw. łączna powierzchnia sieci sprzedaży LPP wzrosła o 29% w skali roku do 297 tys. m. kw. Plan na ten rok zakłada wzrost powierzchni o 40 tys. m. kw., a nakłady na rozwój sieci mają sięgnąć ok. 75 mln zł.

Na koniec marca sieć detaliczna LPP liczyła 863 sklepy, z czego 267 Reserved, 233 Cropp, 207 House, 94 Esotiq oraz 55 Mohito.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP nie spodziewa się szybkiego powrotu ożywienia na rynku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl