SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LTTM zamyka Mellon Media, powodem kryzys wskutek epidemii

Spółka Mellon Media, zajmująca się produkcją autorskich treści na YouTube, po niecałym roku kończy działalność na rynku. - Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych - uzasadnia Krystian Botko, CEO grupy LTTM, właściciela Mellon Media.

Article

Jak przekazali portalowi Wirtualnemedia.pl przedstawiciele LTTM, proces zakończenia działalności Mellon Media jest na "bardzo wczesnym etapie", w związku z czym nie wiadomo, co stanie się  kanałami tworzonymi przez spółkę oraz załogą.

- Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych. Z tej przyczyny, wspólnie z założycielami Mellon Media, musieliśmy podjąć decyzję o wstrzymaniu inwestycji w budowę własnych kanałów na YouTube. Wewnątrz grupy pracujemy właśnie nad ustaleniem szczegółów tej zmiany - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystian Botko, CEO grupy LTTM.

Mellon Media niecały rok na rynku

Mellon Media powstała w październiku ubiegłego roku, kiedy TalentMedia, sieć partnerska należącą do holdingu Mediacap, kupiła 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Spółka specjalizuje się produkcji treści wideo i rozwoju formatów na YouTube (kreacja, produkcja).  LTTM ma 52 proc. udziałów w spółce, reszta należy do wspólników sieci Gamellon (Adama Semika, Macieja Czerwińskiego, Rafała Szefery). Za rozwój Mellon Media odpowiadał Adam Semik, dotychczasowy szef firmy Gamellon.

W swoim portfolio Mellon Media miała osiem kanałów: Cezary Pazura, Czuux, Biznesowo, Przyjaciółki, Face Swap, Kanał Motoryzacyjny, Grzegorz Rycko, Ola Nguyen.

Wskutek epidemii koronawirusa w Grupie LTTM doszło do redukcji zatrudnienia. Zwolnienia objęły mniej niż 9 proc. pracowników. - Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - przekazał nam Paweł Stano, COO i wiceprezes LTTM. - Ograniczono koszty zewnętrzne, z których spółka mogła zrezygnować bez konsekwencji finansowych, rozpoczęto negocjacje stawek z dostawcami usług, dokonano częściowej redukcji zatrudnienia i wynagrodzeń - wyliczono w sprawozdaniu LifeTube’a.

W pierwszym kwartale tego roku holding marketingowo-badawczy Mediacap, właściciel LTTM,  zanotował wzrost przychodów o 44 proc. do 27,02 mln zł oraz straty netto z 1,25 do 3,02 mln zł. Przychody grupy LTTM poszły w górę z 3,85 do 11,75 mln zł, a przy wzroście kosztów sprzedaży zewnętrznej z 3,85 do 12,27 mln zł wynik netto zmalał z 19 tys. zł zysku do 856 tys. zł straty. W sprawozdaniu Mediacap wskazano, że na Mellon Media poniesiono inwestycję w wysokości oko. 0,5 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LTTM zamyka Mellon Media, powodem kryzys wskutek epidemii

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rychu
Lifetube dalej propagande siał na miescie ze rynek ma sie dobrze, że miliony ida do influencerów. Chyba nie ida bo zostali szybko podsumowani
odpowiedź
User
LLLLL
Pomór. Czekamy na upadek kolejnych wydmuszek.
odpowiedź
User
fan semika
Oj Adam, Adam, Adam... co teraz? Kartofle czy trzoda chlewna? a takie były piękne zapowiedzi, prężenie muskułów, podkradanie ludzi konkurencji. Ech Adam, Adam..
odpowiedź