SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji

Od 1 lipca Maksymilian Salski jako head of subscription będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”. Do jego zadań należeć będzie m.in. wzmacnianie oferty subskrypcyjnej Wyborcza.pl.

Article

Maksymilian Salski był jednym z kierowników zespołu, który budował ofertę subskrypcji Wyborcza.pl od 2016 roku. Ostatnio przez niecałe dwa lata pracował jako head of subscription w newonce.media.

„Powrót Maksa Salskiego do zespołu »Gazety Wyborczej« będzie dla nas dużym wzmocnieniem. Zna on świetnie »Wyborczą« i nasz cyfrowy świat, ale przede wszystkim jest doświadczonym ekspertem w zakresie rozwoju modelu subskrypcyjnego. Liczymy też, że jego perspektywa pozwoli nam przyciągać do Wyborcza.pl jeszcze więcej prenumeratorów spoza grona zainteresowanego ściśle polityką oraz kolejnych młodszych użytkowników” – mówi Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i członek zarządu Agory.

Operacyjnie Maksymilian Salski będzie odpowiadał za cały proces subskrypcyjny w „Wyborczej” oraz za pracę zespołów w tym obszarze: począwszy od akwizycji subskrybentów indywidualnych, przez ich utrzymanie, aż po digitalowy marketing subskrypcyjny. Stanie na czele działu odpowiedzialnego za rozwój subskrypcji Wyborcza.pl, który będzie funkcjonować w strukturze „Wyborczej” samodzielnie, ściśle współpracując m.in. z redakcją, działami IT, analiz i marketingu oraz raportując bezpośrednio do dyrektora wydawniczego dziennika.

„Cieszę się, że wracam do miejsca, w którym zdobyłem lwią część swojej wiedzy o mediach i obszarze subskrypcji. To tutaj dorastałem zawodowo i kompetencyjnie, a wraz ze mną rósł biznes subskrypcyjny Wyborcza.pl, w którym byłem niemal od początku jego powstania” – mówi Maksymilian Salski.

Jego zdaniem Wyborcza.pl, w odróżnieniu od wielu marek medialnych, które próbują sił w biznesie subskrypcyjnym, jest już na zupełnie innym etapie: „To marka, która pewnie stawia na subskrypcje, czyniąc z nich główną gałąź swojego rozwoju. Świadoma zagrożeń, przed którymi stoją współczesne media, szczególnie teraz, szczególnie w Polsce, »Wyborcza« wie, że niezależność, również w rozumieniu finansowym, jest kluczem do realizacji dziennikarskiej misji, a model oparty na subskrypcjach to gwarancja autonomii” - podkreśla.

Salski w Wyborcza.pl od 2016 roku

Maksymilian Salski zaczynał pracę w Wyborcza.pl w 2016 roku w dziale mediów społecznościowych, który szybko stał się częścią zespołu odpowiedzialnego za subskrypcje. Początkowo odpowiadał za strategię pozyskiwania prenumeratorów w organicznych i płatnych kanałach społecznościowych. Od 2018 roku był związany z projektami akwizycyjnymi b2c, obejmującymi wszystkie kanały komunikacji Wyborcza.pl. Wraz z szybkim wzrostem bazy subskrybentów i subskrybentek serwisu przejął odpowiedzialność za ich retencję i utrzymanie. Jako team leader zespołu retencyjnego odpowiadał za pogłębianie zaangażowania użytkowników i użytkowniczek, wprowadzając przy tym m.in. miarę RFV, onboarding i dedykowaną komunikację.

Od października 2021 roku związany był z newonce.media, medium lifestylowo-kulturowym, skierowanym do Generacji Z, gdzie współodpowiadał za wdrożenie modelu subskrypcyjnego. Od lipca 2022 do czerwca 2023 r. w roli Head of Subscription nadzorował cały biznes subskrypcyjny newonce.media.

Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc. Z kolei Wyborcza.pl zamknęła 2022 rok z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. W ciągu ostatniego kwartału ub.r. liczba subskrybentów zwiększyła się o niemal 10 tys.

W pierwszym kwartale br. grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.

Dołącz do dyskusji: Maksymilian Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ryszard Ochódzki
aż świat zadrżał na tę wieść
odpowiedź
User
czarny_w_sieci
aż świat zadrżał na tę wieść
Marcin, to Ty?
odpowiedź
User
fan
jak tam subs w newonce? z sukcesem... zamknięte ;) ciekawe, kiedy zamkną subs w GW? już za pół roku będzie news PR z Agory o spadkach ilości subs - nie liczy się dla nas ilość, tylko jakość, a przed końcem roku zwolnienia grupowe, bo trzeba zamknąć budżet i co dalej? nowa osoba do subs od stycznia? kolej na "kudłatą Kaśkę"? a potem Danutę? xD WYBORCZO dokąd zmierzasz? przeproś Jurka, tylko ON może was uratować!
odpowiedź