SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce

Agencja Kamodus opublikowała raport 'Kosmetyki w Mediach', ukazujący obecność produktów kosmetycznych w wysokonakładowych, kolorowych czasopismach konsumenckich w drugim półroczu 2006 roku.

Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 czasopism (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych – najbardziej prestiżowych i o najwyższych nakładach). Uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.

Celem raportu jest dostarczenie firmom z branży kosmetycznej jak najszerszej wiedzy o aktywności medialnej wszystkich marek konkurencyjnych.

L’Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon, Vichy – to piątka najbardziej aktywnych marketingowo marek kosmetycznych na łamach mediów kolorowych w drugim półroczu 2006 roku. Zdecydowanym liderem była marka L’Oreal, uzyskując wskaźnik 900 reklam i wzmianek dziennikarskich. Marka Nivea to zwycięzca statystyki pod względem opublikowanych reklam (174).

Tabela 1: Liczba reklam i informacji PR (ze zdjęciami) na temat poszczególnych marek w 50 wybranych czasopismach (marki, które uzyskały 200 i więcej wzmianek)
 

Marka lub producent

Liczba informacji PR

Liczba reklam

Suma przekazów

L'Oreal

765

135

900

Nivea

441

174

615

Dr Irena Eris/Lirene

417

62

479

Avon

375

85

460

Vichy

243

143

386

Oriflame

359

20

379

Soraya

307

30

337

Oceanic/AA

290

25

315

Dior

286

21

307

Dove

152

135

287

Garnier

194

83

277

Eveline

224

22

246

Lancome

223

22

245

Wella

192

52

244

Ziaja

172

59

231

Maybelline

223

3

226

Sephora

206

15

221

Chanel

200

21

221

Farmona

211

5

216

La Roche-Posay

197

3

200

(Źródło: Kamodus, grupa 50 wybranych czasopism konsumenckich miesięcznie, lipiec-grudzień 2006)

Spośród polskich firm w pierwszej dziesiątce najsilniej obecnych „medialnie” marek kosmetycznych znalazły Dr Irena Eris/Lirene (479 publikacji) oraz Oceanic/AA (315). W drugiej dziesiątce pojawiły się natomiast, Eveline (246) oraz Ziaja (231) i Farmona (217).

Ogółem informacje PR i reklamy zamieściło w wybranych mediach w minionym półroczu 676 marek kosmetycznych. Pojawiły się 17962 przekazy, co daje średnią 27 publikacji i reklam na markę. 205 marek uzyskało zaledwie po jednej wzmiance w mediach.

Jeszcze większa przewaga L’Oreal nad innymi firmami rysuje się po uwzględnieniu wyników wszystkim marek koncernu (w tym: Cacharel, Garnier, Helena Rubinstein, Lancome, Kerastase, La Roche-Posay, Maybelline, Vichy, Viktor&Rolf). Łącznie, w zakresie publikacji PR, jest to wynik ponad 3-krotnie wyższy (2176) niż w przypadku najbliższych konkurentów: Louis Vuitton (654 – m.in. Dior, Givenchy, Guerlain), Procter&Gamble (572 – m.in. Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V), Coty (556 – m.in. Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Beiersdorf (480 – m.in. Nivea, La Prairie), Dr Irena Eris (433 – m.in. Eris, Lirene, Pharmaceris).

Dołącz do dyskusji: Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl