SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Markowy top w social media: Oreo, Red Bull, Gdańsk, Milka, Old Spice, NASA i Local Heroes

Marki z Polski i świata prowadzące najciekawszą komunikację w social media typuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Polit ze Starcom Mediavest Group. Wskazuje pięć globalnych profili brandów (GoPro, Red Bull, Oreo, Old Spice i NASA) oraz pięć rodzimych (Local Heroes, Gdańsk, Milka, Coca-Cola, PlayStation).

Article

Rozpoczynamy cykl opisujący polskie i zagraniczne marki, które najlepiej radzą sobie w mediach społecznościowych. Swoje typy prezentować będą eksperci na co dzień zajmujący się komunikacją w social mediach.

Krzysztof Polit, content designer w Starcom Mediavest Group:

Tworzenie rankingów marek, które „najlepiej” radzą sobie w mediach społecznościowych, nie jest proste. Mierników sukcesu może być dużo. Tak samo jak różne mogą być cele strategiczne klientów, którzy decydują się na rozpoczęcie komunikacji produktów w mediach społecznościowych. Począwszy od wizerunkowych czy sprzedażowych, a na interakcji z klientami kończąc. Pokuszę się jednak o subiektywne zestawienie kilku marek, które moim zdaniem radzą sobie na tyle dobrze, że  warto o nich wspomnieć. Ich komunikacja jest intrygująca, spójna i wyróżniająca się na tle konkurencji, a kreatywne rozwiązania mogą być wzorem do inspiracji.


TOP5 marek globalnych, których działania w social media są skuteczne i efektywne

GoPro

To prawdziwe marzenie senne marketera. Tyle buzzu co GoPro, nie ma chyba żadna inna marka w internecie. Produkt, który reklamują rewelacyjne historie i niesamowite filmy masowo dodawane w mediach społecznościach przez profesjonalistów i amatorów.

 

Do what you love this weekend! Misha Vladimirskiy captures Icona Pop at Music Midtown. Share your best moments from the weekend with us: g.gopro.com/submit

Posted by GoPro on 25 września 2015

 


Red Bull

Sporty ekstremalne, rzeczy niemożliwe do zrobienia i przełamywanie wszelkich granic. Taki właśnie jest RedBull, który obok wspomnianego wyżej GoPro, stał się synonimem najlepszego kontentu foto i wideo w internecie.

 

360° of madness.

Posted by Red Bull on 23 września 2015

 


Oreo

Genialne działania realtime'owe (np. to z Super Bowl 2013). Interakcje z innymi markami czy kampanie #DailyTwist i #‎OreoSnackHacks. Oreo to kreatywne wykorzystanie produktu  do granic możliwości.

 


Old Spice

Innowacyjny pomysł z 2010 roku konsekwentnie realizowany w kolejnych odsłonach kampanii. Wyróżnik to przede wszystkim oryginalność, duży humor i dystans w narracji.

OldSpice z odwagą sięga po coraz nowe sposoby na angażowanie społeczności, czego przykładem może być oryginalna akcja w serwisie Twitch z kwietnia tego roku #twitchplaysoldspice.

 

Don’t get in the middle of this deodorant-based market fight. Just let the victor sort it out.

Posted by Old Spice on 24 września 2015

 


NASA

Jedyna marka, którą obserwuję na czterech różnych platformach! Dzięki kontentowi nie z tej ziemi angażuje, edukuje a co najważniejsze nie nudzi. Do tego, często pozwala być w samym środku historycznych momentów. Chcecie zobaczyć zachód słońca prosto ze stacji ISS? Proszę bardzo.

 

New rich color images of Pluto, a chat with the next crew launching to the International Space Station and more on ‘This Week @NASA’. Watch here: https://youtu.be/Pl3P51HNXeg

Posted by NASA - National Aeronautics and Space Administration on 25 września 2015

 

 

TOP5 polskich marek, które świetnie „robią internety” w social media

Milka Poland

Milka bardzo konsekwentnie pozycjonuje się jako najmilsza marka na polskim Facebooku. Angażujący i spójny kontent, w którym produkt i wartości marki zawsze są w centrum. Do tego ciekawe aktywacje i wysoki poziom moderacji sprawiają, że jest to jedna z moich ulubionych marek na polskim Facebooku.

 

Ahoj szczury lądowe! Wieść niesie, że dziś święto wszystkich piratów! A niech to dunder świśnie! Najbardziej pirackie słowo, jakie Wam przychodzi do głowy, to __________ ? :D

Posted by Milka on 19 września 2015

 


Miasto Gdańsk

Gdańsk jako jedno z nielicznych miast w Polsce ma dużą świadomość i wiedzę o tym, jak funkcjonować w mediach społecznościowych. Jest do wzorowy przykład połączenia działań urzędników  z inicjatywami mieszkańców. A wielokanałowe działania,  wspieranie aktywności i oparcie promocji miasta o treści generowane przez użytkowników to idealny przykład wzorowych działań socialowych. Koniecznie sprawdźcie hasztag #ilovegdn!

 

Ostatnia szansa! Głosowanie trwa tylko do jutra!Podaj w komentarzu swój projekt i zachęć do głosowania.Budżet...

Posted by Miasto Gdańsk on 26 września 2015

 

Coca-Cola Poland

Począwszy od personalizowanych butelek z kampanii „Podziel się radością”, przez „Podziel się piosenką” i najnowszą „Daj Całusa”. Wszystkie te kampanie mają jeden bardzo duży plus. Tworzą niesamowicie wiele materiałów od użytkowników. Nieważne czy jest to Facebook, Instagram czy Snapchat, każdy z nas spotykał się z historiami znajomych, których częścią jest spersonalizowana butelka Coca Coli. I to jest właśnie siła tej marki w mediach społecznościowych.

 

Dzisiaj świętujemy pierwszy dzień jesieni! :D Widzisz już jej pierwsze oznaki? Pokaż nam w komentarzu pod postem. ;)

Posted by Coca-Cola on 23 września 2015

 


PlayStation Polska

Wykorzystanie realtimeowych sytuacji, reposty zdjęć użytkowników. Wzmożona aktywność w obszarze customer care zarówno na Facebooku, jak i Twitterze. A do tego humor i komunikacja dobrze dopasowana do graczy. Wszystko to sprawia, że PSP musi znaleźć się w tym zestawieniu.

 


Local Heroes

Za sukcesem w mediach społecznościowych nie muszą stać wielkie budżety. Zawsze na pierwszym miejscu liczy się pomysł i dopasowanie swojego kanału do grupy docelowej. I właśnie dzięki temu Local Heroes wybili się na Instagramie.  Powoli rozszerzając ekspansję na inne kanały. A sprzedaż produktów - na inne kontynenty!

 

FRESHERS BESTIE GIVEAWAY 󾔚󾔛󾔗✌󾬐󾍔We've teamed up with Public Desire for the most BADASS competition ever! Here's all you...

Posted by LOCAL HEROES on 14 września 2015

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Markowy top w social media: Oreo, Red Bull, Gdańsk, Milka, Old Spice, NASA i Local Heroes

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
starcom
"Pokuszę się jednak o subiektywne zestawienie" - skromny autor.
8 8
odpowiedź