McCann Poland i Mastercard z dwoma Lwami na Cannes Lions

Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
McCann Poland i Mastercard z dwoma Lwami na Cannes Lions
fot. materiały prasowe

Kampania "Public Money ATM", zrealizowana przez McCann Poland i Mastercard, wspiera obywateli w demokracji lokalnej. Projekt przekształca znane wszystkim bankomaty w intuicyjne narzędzia do głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego. W 2024 roku Mastercard wdrożył to rozwiązanie w Ełku, umożliwiając mieszkańcom oddawanie głosów za pomocą karty i kilku kliknięć. W efekcie, prawie co trzeci głos został oddany właśnie przez bankomat.

Mastercard Polska i McCann z kolejnymi nagrodami w Cannes

– To już trzeci rok z rzędu, gdy Mastercard Polska zostaje doceniona na najbardziej prestiżowym i konkurencyjnym festiwalu kreatywności na świecie – to dla nas ogromny powód do dumy. To prawdziwy przywilej pracować nad pomysłami, które niosą realny wpływ, z zespołem, który na każdym etapie wnosi pasję i najwyższą jakość. Ogromne podziękowania kieruję do naszych nieocenionych partnerów z McCANN Poland i McCANN Worldgroup – ten sukces nie byłby możliwy bez ich kreatywności i zaangażowania. – powiedział Jerzy Hołub, vice president, area marketing, Mastercard.

Poza dwoma Srebrnymi Lwami, McCann Poland i Mastercard zdobyli w tegorocznej edycji festiwalu łącznie osiem nominacji, w tym pięć dla kampanii „Public Money ATM” oraz trzy dla platformy „Inclusive by Design”, globalną platformę Mastercard promującą inkluzywne podejście do projektowania usług i produktów finansowych.

W tym roku do Cannes Lions 2025 zgłoszono aż 26 900 kampanii z całego świata. Tylko 10 proc. z nich trafiło na shortlisty, a mniej niż 2 proc. zdobyło statuetkę Lwa.

– Fakt, że już trzeci rok z rzędu nasze projekty zdobywają głosy jurorów Cannes Lions, pokazuje, że w Polsce i regionie CEE potrafimy tworzyć kampanie, które wyznaczają kierunki w światowej branży. Bardzo ważne dla nas jest także, że te sukcesy promują nasz rynek i wzmacniają pozycję regionu na międzynarodowej scenie, gdzie globalni markierzy zastanawiają się gdzie ulokować swoje regionalne HUBy. – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland.

Pełna lista nagród i nominacji:

„Public Money ATM”:   • Engagement > Direct > Large-Scale Media > Nagroda: Srebrny Lew   • Experience > Brand Experience & Activation > Digital Installations > Nagroda: Srebrny Lew   • Classic > Outdoor > Interactive/Dynamic Digital Screens   • Classic > Outdoor > Technology   • Classic > Outdoor > Cultural Engagement

"Inclusive by Design":   • Good > Glass: The Lion for Change   • Strategy > Creative Effectiveness   • Good > Sustainable Development Goals

Przypominamy - nagrodzone kampanie, insighty, trendy omówimy podczas wyjątkowego wydarzenia – bezpłatnego webinaru „Cannes Lions Breakfast Wirtualnie”, organizowanego wspólnie przez Wirtualnemedia.pl oraz agencję 24/7Communication. Start w środę 25 czerwca o godzinie 11:00. Link do zapisów TUTAJ.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów