SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 mln zł z reklam dla TVP przy meczu Polska-Kolumbia. Prawie 14 mln widzów

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z niedzielnego mundialowego meczu reprezentacji Polski z Kolumbią (transmisji spotkania oraz studiów sportowych) wyniosły łącznie 21,98 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVP Article

Mecz Polska-Kolumbia odbył się w niedzielę, 24 czerwca br. na stadionie Kazań Arena w Kazaniu. Pojedynek w naszym kraju pokazywały trzy kanały Telewizji Polskiej: TVP1, TVP Sport oraz TVP 4K. Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z tego spotkania wyniosły łącznie 21,98 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 18,73 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,24 mln zł) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 19,73 mln zł, a TVP Sport - 2,25 mln zł (kanał TVP4K nie jest objęty monitoringiem oglądalności).

Dla porównania, mecz Polska-Senegal zarobił dla TVP 14,70 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 11,52 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,19 mln zł).

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy przy meczu Polska-Kolumbia wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 5,32 mln zł, co stanowi 24,20 proc. wszystkich wydatków.

Na drugim miejscu znalazła się żywność (4,12 mln zł, 18,74 proc. udziału), a na trzecim - telekomunikacja (3,54 mln zł, 16,09 proc. udziału).

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 2,49 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: kobietymafii.com (1,87 mln zł) oraz ex aequo Blachotrapez i Visa (po 1,55 mln zł).

Wszystkie najdroższe spoty reklamowe analizowanego pojedynku zostały wyemitowane w TVP1 między pierwszą a drugą połową spotkania. 30-sekundowa transmisja wyceniona została na 395 tys. zł. Stacja pokazała również trzy trwające po 60 sekund spoty, które według cennika kosztowały 790 tys. zł (dwa z nich promowały film Patryka Vegi „Kobiety mafii”, a trzeci - Biedronkę).

Jak już informowaliśmy, średnia widownia meczu Polska-Kolumbia w TVP1 wyniosła 11,64 mln osób. Przełożyło się to na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 70,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,33 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,99 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 11,06 proc., 11,58 proc. i 12,53 proc. udziału. Łączna widownia pojedynku na obu antenach wyniosła 13,63 mln osób (75,45 proc., 81,87 proc. i 78,86 proc. udziału).

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 16,83 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 4,06 mln w stacji sportowej. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce o godz. 21.27 - wyniósł on 12,93 mln oglądających, a w TVP Sport - w godz. 20.28 - 2,33 mln oglądających. Pojedynek Polska-Kolumbia oglądało dodatkowo 1,18 mln gości (a więc osób, które oglądały spotkanie nie u siebie, tylko np. u rodziny czy znajomych). Łącznie z gośćmi mecz miał 14,81 mln oglądających.

Z kolei według alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię wynika, że średnia widownia meczu Polski z Kolumbią na obu antenach wyniosła 16,80 mln widzów (15,05 mln w TVP1 i 1,75 mln w TVP Sport), a w szczytowym momencie na obu antenach (o 21.29) wzrosła do 18,13 mln (odpowiednio 16,49 mln i 1,96 mln - obie stacje peaki miały o różnych porach). - Widzowie TVP jak zwykle nie zawiedli. Zawiódł kto inny - skomentował ten pojedynek prezes Telewizji Polskiej.

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.

Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 22 mln zł z reklam dla TVP przy meczu Polska-Kolumbia. Prawie 14 mln widzów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
Tak z ciekawości to ile LOTOS który za chwilę ORLENem będzie wydał na te super wyniki reklamowe?
za chwilę majątek wyda na rebranding
18 14
odpowiedź
User
!!!
Tak z ciekawości to ile LOTOS który za chwilę ORLENem będzie wydał na te super wyniki reklamowe?
za chwilę majątek wyda na rebranding

Za co płacimy w paliwie. Taka prawda. Kontrolowana przez Pis firma daje zarabiać kontrolowanej przez Pis tv.
15 21
odpowiedź
User
janek33k
Złodzieje tvp teraz to mają kasy za nasze pieniądze zamiast ludziom pomoc
12 16
odpowiedź
User
WaW
Policzyłem ręcznie i w przybliżeniu: wyszło mi ok 600 000 zł za minutowy spot. Brawo, wkrótce pobijemy ceny z transmisji Super Bowl ! Juz nie tylko wstajemy z kolan ale unosimy się nad ziemią
12 10
odpowiedź
User
Marek34
Tak z ciekawości to ile LOTOS który za chwilę ORLENem będzie wydał na te super wyniki reklamowe?
za chwilę majątek wyda na rebranding

Za co płacimy w paliwie. Taka prawda. Kontrolowana przez Pis firma daje zarabiać kontrolowanej przez Pis tv.

I tak znacznie mniej ni wcześniej kiedy to krocie "kasowała" mafia paliwowa wspierająca koalicję PO PSL
16 13
odpowiedź