SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacom przed MEC i Starcomem w rankingu domów mediowych w Polsce, GroupM na czele holdingów (TOP 24)

Dom mediowy Mediacom Warszawa jest liderem wśród domów mediowych a Group M i Publicis/Vivaki prowadzą w zestawieniu grup mediowych, który na podstawie przychodów opracowała działająca na polskim rynku firma doradcza Stars. Ranking odbiega od corocznego raportu RECMA.

Article

W rankingu Stars domem mediowym, który w 2014 roku miał największe przychody jest Mediacom Warszawa. Agencja ta zarobiła ponad 766 mln zł i miała 14,23 proc. udziału w rynku domów mediowych. Pozycja wicelidera należy do MEC z przychodami w wysokości 709,2 mln zł i udziałem w rynku na poziomie 13,17 proc. Trzecia lokata przypadła Starcomowi , którego przychody wyniosły prawie 608 mln zł, a udział w rynku - 11,29 proc..

Ranking ten firma Stars przygotowała we współpracy ze spółką WIG Inwestycje i Kancelarią Prawną  Marek Gnarowski w oparciu o sprawozdania finansowe złożone i ujawnione w Krajowym Rejestrze Sądowym. Brano pod uwagę jedynie przychody i informacje o zatrudnieniu firm, które działają jako domy mediowe, nie brano pod uwagę przychodów firm z nimi powiązanych. Przeanalizowano informacje dotyczącej 24 firm, podczas gdy międzynarodowe zestawienie RECMA prezentuje dane 18 podmiotów.

Rafał Szysz, CEO Stars w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że realne przychody agencji (według sprawozdań finansowych w KRS) są średnio o ok. 60 proc. niższe niż deklarowane w raportach RECMY, które ukazują się od lat. - Co ciekawe nigdy domy mediowe, które przecież znają swoje wartości przychodów, nie podważały wartości, a jedynie czasem kolejność - podkreśla Szysz. Z tego powodu rankingi istotnie się różnią.

Liderem grup domów mediowych jest GroupM, do której należą m.in. Mediacom, Mindshare, MEC. Jej udział w rynku wynosi 36,28 proc. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do Publicis/Vivaki (ZenithOptimedia Group, Starcom Mediavest Group) z udziałem 24,89 proc., a trzecie - do IPG/ Mediabrands (Universal McCann, Initiative) z udziałem 10,43 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacom przed MEC i Starcomem w rankingu domów mediowych w Polsce, GroupM na czele holdingów (TOP 24)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mediowiec
No pięknie... teraz wszystko jak na dłoni
8 9
odpowiedź
User
KoKo Dżambo
"Agencja ta zarobiła ponad 766 mln zł " - to się Stars wytężył intelektualnie!
9 9
odpowiedź
User
Stawiam na ten duet w przetargach!
Czy wiedza audytora Stars na temat obrotów ZenithOptimedia, pochodzi wprost od Business Development Directora tychże, i została pozyskana w ramach "wywiadów sypialniowych" (nie mylić z "korytarzowymi")?
9 12
odpowiedź
User
x
Top 24? po co ten dopisek w tytule? żeby drobnica z trzeciej dziesiątki mogła poczuć, że należy do top24?
8 9
odpowiedź
User
Maria Awaria
RECMA - pudło! Stars - hahahha jeszcze większe PUDŁO.
10 9
odpowiedź