SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Men’s Health Polska” wycofuje prenumeraty i chce upadłości. Podwyżki cen nie wystarczyły

Motor-Press Polska, wydawca m.in. „Men’s Health”, „Women’s Health”, „Auto Motor i Sport” i „Runner’s World” złożył wniosek o upadłość. Firma kilka miesięcy temu przestała przyjmować zamówienia na prenumeraty i zawiesiła wydawanie pisma „Ciężarówki i Autobusy” w br. dwukrotnie podwyższyła ceny swoich tytułów. - Musimy zacisnąć pasa i walczyć o przetrwanie - przyznał miesiąc temu na łamach „Motocykla” jego redaktor naczelny Jacek Ociepko.

Article

Złożony przez Motor-Press Polska wniosek o upadłość jest konsekwencją nieudanego postępowania restrukturyzacyjnego firmy, które nie zakończyło się zawarciem porozumienia układowego z wierzycielami.

Oficjalnie przedstawiciele wydawnictwa nie komentują jego obecnej sytuacji: prezes i właściciel firmy Maciej Miziuro nie odpowiedział na nasze pytania, we wtorek nie odbierano telefonów w sekretariacie redakcji ani dziale prenumerat.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Według naszych nieoficjalnych ustaleń w wydawnictwie panuje duża nerwowość. Pracownicy obawiają się, że po fiasku postępowania restrukturyzacyjnego mogą z dnia na dzień stracić zatrudnienie.

W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdania finansowego Motor-Presse Polska za ub.r. W 2020 roku firma zanotowała spadek przychodów o 33,2 proc. do 11,33 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 25,5 proc. jej wynik netto pogorszył się z 242,2 tys. zł zysku do 993,2 tys. zł straty.

O trudnej sytuacji w wydawnictwie otwarcie napisał Jacek Ociepko, redaktor naczelny „Motocykla”. Magazyn w listopadzie pierwszy raz od wielu lat ukazał się w wersji na dwa miesiące, tak samo planowano kolejny numer pisma.

- Nie ma co ukrywać, że w ostatnich miesiącach nad naszą redakcją zawisły czarne chmury. Wzrost cen druku o 100% w ciągu roku, szalejące ceny benzyny, bez której przecież nie da się testować motocykli, ciągle rosnące koszty wynajmu biura, komputerów oraz życia wymusiły radykalne kroki - wyliczył Jacek Ociepko, redaktor naczelny „Motocykla”.

- Teraz musimy zacisnąć pasa i walczyć o przetrwanie. Dziś mogę wam obiecać, że łatwo się nie poddamy. Mam nadzieję, że tak jak przed laty numer łączony pozwolił nam odnieść sukces, tak będzie i tym razem - dodał Ociepko.

Motor-Press Polska wycofał ofertę prenumeraty

Z serwisów internetowych czasopism Motor-Press Polska usunięto w ostatnich miesiącach sekcje z ofertą prenumeraty wydań drukowanych. W witrynie „Men’s Health” można jeszcze kupić bieżący numer magazynu, natomiast nie można wykupić prenumeraty.

W witrynach „Men’s Health” i „Runner’s World” była dostępna jeszcze w maju br. W przypadku większości magazynów publikowanych przez firmę prenumeratę można było wykupić na 12 lub 24 miesiące.

Magazyn „Ciężarówki i Autobusy” z początkiem br. został przekształcony z dwumiesięcznika w kwartalnik. Jego ostatni jak na razie numer był w sprzedaży od lipca do września.

Przez rok dwie podwyżki cen

Większość magazynów wydawanych przez Motor-Presse Polska zdrożała dwukrotnie w ciągu minionego roku. Grudniowy numer „Men’s Health” kosztuje 14,99 zł, a za listopadowy trzeba było zapłacić 15,99 zł. Poprzednio, od lutego br., cena miesięcznika wynosiła 12,99 zł, a wcześniej - 11,99 zł. „Women’s Health” kosztuje obecnie 11,99 zł. Od marca za magazyn trzeba było płacić 9,99 zł, a wcześniej 8,99 zł.

Cena listopadowo-grudniowego wydania „Runner’s World” wynosi 14,99 zł. Od numeru marcowo-kwietniowego było to 13,99 zł, a wcześniej 12,99 zł.

„Auto Motor i Sport” kosztuje obecnie 13,99 zł. Od marca do października br. cena wynosiła 11,99 zł, a wcześniej 10,99 zł. Miesięcznik „Motocykl” w ub.r. kosztował 9,99 zł, a od początku br. - 10,99 zł. W listopadzie ukazał się numer na dwa miesiące w cenie 12,99 zł, kolejne takie wydanie będzie w sprzedaży w styczniu i lutym.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Men’s Health Polska” wycofuje prenumeraty i chce upadłości. Podwyżki cen nie wystarczyły

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leciiii!
Następny po Auto Świecie do piachu. Reszta niech się nie cieszy, że zgarnie innym rynek, bo nie zgarnie. Skoro nawet biznesy internetowe o motoryzacji padają.
odpowiedź
User
farsa
„Ciężarówki i Autobusy”??? Dla kogo to było? :-)
odpowiedź
User
Olo
„Ciężarówki i Autobusy”??? Dla kogo to było?
Jak sama nazwa wskazuje , raczej nie do gospodyń domowych. Nie widzę nic dziwnego w istnieniu prasy kierowanej do mniej lub bardziej wąskiej grupy specjalistów
odpowiedź