Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie

Zdecydowanie najpopularniejszymi komunikatorami internetowymi w Polsce są Messenger i WhatsApp, należące do Meta Platforms. Na Discordzie polscy użytkownicy spędzają dużo więcej czasu niż w komunikatorach Google’a i Microsoftu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie

Według badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku z Messengera skorzystało 20,96 mln użytkowników (czyli 70,57 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), spędzając tam średnio po 7 godzin, 18 minut i 16 sekund. Natomiast WhatsApp przyciągnął 17,56 mln internautów (59,13 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 20 minut i 12 sekund.

Z pozostałych komunikatorów w czołowej dziesiątce jeszcze tylko Discord przekroczył dwie godziny średniego czasu korzystania. Odwiedziło go 4,45 mln internautów (15 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 13 minut i 54 sekundy.

Komunikatory Google’a, na czele z Google Meet, zanotowały 14,69 mln użytkowników, 49,46 proc. zasięgu oraz godzinę, 25 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania, zaś te należące do Microsoftu (głównie Teams) - 2,89 mln odwiedzających, 9,73 proc. zasięgu oraz 49 minut i 46 sekund średniego czasu.

Na prawie dwie godziny przyciągał każdego użytkownika Telegram. 2,76 mln internautów (9,31 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po godzinę, 52 minuty i 20 sekund.

Dalsze komunikaty zanotowały po mniej więcej godzinie średniego czasu korzystania. W Zoomie każdy z 1,58 mln internautów (5,33 proc. zasięgu) spędził przeciętnie godzinę, 4 minuty i 42 sekundy. Signal miał 1,16 mln użytkowników, 3,92 proc. zasięgu oraz 47 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania, Click Meeting - 1,01 mln odwiedzających, 3,41 proc. zasięgu oraz 52 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu, zaś Viber - 934,4 tys. użytkowników, 3,15 proc. zasięgu oraz godzinę, 5 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu.

grafika

Miesiąc do miesiąca Messenger zyskał 370,2 tys. użytkowników (1,8 proc.), natomiast średni czas spędzony przez każdego zmalał o 21 minut i 7 sekund, czyli 4,6 proc. Na WhatsAppie przy wzroście liczby odwiedzających o 529,9 tys. (3,1 proc.) przeciętny czas skrócił się o 7 minut i 41 sekund (3,7 proc.).

Natomiast komunikatory Google’a straciły 691,9 tys. użytkowników (4,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 3 sekundy (3,4 proc.). Te należące do Microsoftu zanotowały spadek liczby odwiedzających o 327,4 tys. (10,2 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o równe 8 minut (19,1 proc.), zaś Zoom - spadek o 271 tys. użytkowników (14,6 proc.) oraz wydłużenie się średniego czasu o 17 minut i sekundę (35,7 proc.).

Jako jedyny wzrosty w obu statystykach osiągnął Telegram: przybyło w nim 182,7 tys. internautów (7,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zwiększył się o minutę i 20 sekund (1,2 proc.).

Z kolei Click Meeting i Viber zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników, ale na pierwszej platformie średni czas korzystania wzrósł o 14 minut i 25 sekund (37,8 proc.), a na drugiej o 13 minut i 23 sekundy (25,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują