SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów

Mikołaj Wójcik, który z końcem sierpnia rozstał się z „Faktem”, zaczyna pracę w Legii Warszawa. Będzie zarządzał klubowymi mediami.

W Legii Warszawa Mikołaj Wójcik będzie kierował zespołem medialnym, rozwijał produkcję treści i  nadzorował ich dystrybucję - zarówno w kanałach własnych (strona internetowa, aplikacja mobilna i profile w social media), jak i zewnętrznych.

Poprzednio Wójcik przez 6,5 roku pracował w „Fakcie” (Ringier Axel Springer Polska) jako szef działu Polityka. Z początkiem września to stanowisko przejął Tomasz Kozłowski, jednocześnie szefem działu wydarzeń i zespołu reporterów został Dariusz Burliński.

Wcześniej Wójcik był zastępcą szefa działu krajowego w „Dzienniku Gazecie Prawnej” i dziennikarzem działu politycznego w „Dzienniku”. W latach 1999-2006 pracował w „Naszym Dzienniku”.

- W dziennikarstwie politycznym spędziłem 20 lat. Ja się zmieniłem, bo zdobyłem ogromne doświadczenie. Polityka się zmieniła bo staje się coraz bardziej brutalna a coraz mniej merytoryczna. I nasze drogi się rozeszły. Nigdy nie zamierzałem się zapisywać do któregokolwiek z okopów - podsumowuje to Wójcik.

- W kilka dni od ogłoszenia mojego rozstania z „Faktem” dostałem kilka bardzo atrakcyjnych ofert, ale żadna nie miała szans w starciu z propozycją pracy dla Legii. To klub, któremu kibicuje od 35 lat i ta praca jest dla mnie spełnieniem marzeń - podkreśla. - Legia budzi ogromne emocje. Codziennie toczą się gorące dyskusje, pojawia się mnóstwo plotek, półprawd, przekłamań. Legia musi być aktywnym uczestnikiem tej debaty. Dlatego deklaruję, że będę aktywny w mediach społecznościowych, zarówno na Twitterze, jak i w pozostałych mediach - wszędzie, gdzie toczą się debaty i dyskusje o naszym Klubie i o polskiej piłce - zapowiada.

Wójcik to kolejny doświadczony dziennikarz przechodzący do Legii Warszawa - w czerwcu br. pełnomocnikiem zarządu klubu ds. rozwoju biznesu został Tomasz Siemieniec, poprzednio przez 23 lata związany z Bonnier Business Polska, z czego przez 10 lat jako redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

- Kluby piłkarskie na całym świecie stają się coraz bardziej firmami mediowymi. Tworzenie kontentu i cyfrowa transformacja to przyszłość nowoczesnej piłki, dlatego w Legii przykładamy do tego tak dużą wagę. Inwestujemy nie tylko w nowoczesne narzędzia do komunikacji z kibicami, ale także w najlepszych ludzi, którzy będą tworzyli treści dla naszych mediów. Dlatego bardzo się cieszę, że Mikołaj dołączył do naszego zespołu i będziemy mogli skorzystać z jego doświadczenia - mówi Dariusz Mioduski, prezes i właściciel Legii Warszawa.

Legia to zdecydowanie najpopularniejszy polski klub sportowy, także pod względem zasięgu w mediach. Jej serwis internetowy w październiku ub.r. zanotował 126,8 tys. użytkowników i 1,59 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na Facebooku Legia ma 951 tys. fanów, na Twitterze - 298 tys. obserwujących, a na YouTubie - 117 tys. subskrybentów. Od kwietnia cotygodniowy program o klubie jest emitowany w TVP Sport.

Według danych Deloitte w ub.r. przychody Legii Warszawa wyniosły 100,2 mln zł, po spadku ze 138,3 mln zł w 2017 roku.

Dołącz do dyskusji: Mikołaj Wójcik: z „Faktu” do Legii Warszawa, będzie szefem klubowych mediów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wew
Bedzie zaklinał rzeczywistosc
odpowiedź
User
res
Brawo MIkołaj !!!! Bardzo dobry ruch
odpowiedź
User
KK
A miał być naczelnym...
odpowiedź