SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Millward Brown: mBank na czele rankingu Value-D polskich marek

mBank znalazł się na pierwszym miejscu rankingu Value-D firmy Millward Brown dla rynku polskiego.

Millward Brown: mBank na czele rankingu Value-D polskich marek

W zestawieniu mBank wyprzedził marki Tyskie, Play, ING Bank, Fiat, Lech, Zbyszko, Orange, Żubr i Żywiec.

Przypomnijmy, że w globalnym rankingu Value D najwyższą pozycję zajęła marka Amazon.com, wyprzedzając Colgate i Nokię (więcej na ten temat).

Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7 proc. konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81 proc. uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.

W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako "nieopłacalne", jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką.

Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów. Ranking Value-D bazuje na wynikach badania BrandZ, obejmującego tysiące marek w 20 państwach i opartego na reprezentatywnych dla danego kraju próbach liczących zawsze minimum 400 wywiadów w ramach jednej kategorii produktowej.

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D dla rynku polskiego

Marka  Punktacja Value-D  Typ marki
1. mBank 129 Good Value
2. Tyskie 123 Good Value
3. Play 120 Good Value
4. ING Bank 118 Good Value
5. Fiat 117 Good Value
6. Lech 117 Good Value
7. Zbyszko 116 Good Value
8. Orange 116 Good Value
9. Żubr 115 Good Value
10. Żywiec 114 Good Value

Good Value – marka oferująca wysoką jakość za przystępną ceną
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Millward Brown: mBank na czele rankingu Value-D polskich marek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl