SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejsze rabaty w prasie

Sztywniej w Aktiviście i Aktiviście Exklusivie

Wydawca miesięczników Aktivist i Aktivist Exklusiv postanowił usztywnić politykę rabatową.

- Od ponad dwóch lat obserwowaliśmy brak stabilizacji na rynku reklamy - mówi Monika Stawicka dyr. zarządzająca w Aktivist Sp. z o.o. W szczególności w ostatnich miesiącach -walka pomiędzy operatorami telefonii komórkowej przyczyniła się do przesunięć w budżetach reklamowych wielu naszych Klientów. Budżety reklamowe zostały również częściowo zredukowane a konkurencja pomiędzy tytułami doprowadziła do dumpingu cen.
 
Zjawisko to było szczególnie niepożądane w przypadku tytułów bezpłatnych, które finansują całą swoją działalność wyłącznie ze sprzedaży reklam. Polityka przyznawania bardzo wysokich rabatów stała się niezwykle powszechnym i jedynym narzędziem w negocjacjach handlowych. Wydawać się może, że zabrakło na rynku umiejętności wykorzystywania własnych silnych stron, potencjalnych korzyści jakie zapewni Klientowi dany tytułu prasowy.

Efektem takich zachowań rynkowych jest zamykanie kluczowych bezpłatnych projektów prasowych, które przez wiele lat zbudowały silną markę, jednak przychody ze sprzedaży nie pozwalały na kontynuowanie projektu.

Marka Aktivista jest budowana od ponad 4 lat, a od ponad 20 miesięcy o swój wizerunek walczy Aktivist Exklusiv.

"Zainwestowaliśmy w nasze media, aby doskonalić nasze produkty i sprostać oczekiwaniom naszych Czytelników. Dzięki temu osiągnęliśmy kolejny krok w budowaniu wizerunku wydawnictwa jako medium nie tylko prasowego ale i internetowego" - twierdzi Zuzanna Ziomecka redaktor naczelna obu tytułów.

Od sierpnia br. wprowadzonych zostało kilka nowych formatów reklam standardowych w obu tytułach. Rezerwacje i podpisane na rok 2004 umowy zapewniają możliwości prowadzenia dalszych inwestycji wewnątrz wydawnictwa. To, co zostało osiągnięte przy zastosowaniu sensownego poziomu rabatowego, pozwala wydawcy na realizowanie dochodowych projektów i utwierdza w przekonaniu, że stosowana dotychczas strategia była słuszna i nie poniesiono żadnych strat w pozyskiwaniu potencjalnych budżetów reklamowych. W ostatnim roku pozyskano  grono nowych Klientów zarówno dla AKTIVISTA jak i AKTIVISTA EXKLUSIVA i nadal potencjał obu tytułów i całego rynku jest bardzo duży.

"Musimy usztywnić politykę rabatową tak, aby jednocześnie ceny mogły uzyskać poziom sprzed 2 lat i aby nadal swoim poziomem zachęcały naszych aktualnych i potencjalnych Klientów. Takie podejście pozwoli zarówno nam, jak i naszej konkurencji na częściowe podważenie polityki negocjowania nierealnie wysokich rabatów" - dodaje Monika Stawicka. 

Dołącz do dyskusji: Mniejsze rabaty w prasie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl