SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”

Większość dzienników zanotowało w czerwcu br. spadki sprzedaży ogółem, ale były one niższe niż w poprzednich miesiącach. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Wzrosty odnotowały zaś „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”.

Article

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2014 roku wyniosła 314 202 egz., czyli 4,35 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 287 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 12,44 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w czerwcu br. zmalał o 0,35 proc. do 147 806 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 7,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 116 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,76 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego tytułu w czerwcu br. wyniósł 21 332 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Spadki sprzedaży dzienników w czerwcu br. były zdecydowanie niższe niż w maju czy kwietniu. Mógł to być skutek gorącej sytuacji politycznej po ujawnieniu tzw. afery podsłuchowej przez „Wprost” (więcej na ten temat).

Poza tym w czerwcu aż dwa tytuły zanotowały wzrosty. Zyskał będący na pozycji szóstej „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik poszedł do góry o 13,76 proc. do 37 739 egz. Większym zainteresowaniem ten tytuł cieszył się m.in. z powodu piłkarskiego mundialu.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła tradycyjnie wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 23,12 proc. i wyniosła 4 622 egz.

Tytuł

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

434 434

314 202

314 202

480 440

328 480

328 480

Gazeta Wyborcza

245 753

188 659

167 287

288 018

211 225

191 057

Super Express

255 832

148 526

147 806

263 314

149 045

148 325

Rzeczpospolita

71 648

59 791

56 116

90 269

84 541

60 674

Dziennik Gazeta Prawna

63 256

56 635

46 691

70 133

64 775

49 025

Przegląd Sportowy

72 651

37 739

37 739

76 588

36 437

36 437

Gazeta Polska Codziennie

66 521

21 348

21 332

88 244

24 735

24 735

Puls Biznesu

15 782

14 544

10 833

17 995

16 372

11 642

Parkiet Gazeta Giełdy

10 150

5 032

4 622

10 731

6 786

3 754

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl