SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobile daje Google większość wpływów z reklam

Google w skali globalnej zarabia obecnie więcej z reklam wyświetlanych na ekranach urządzeń mobilnych niż urządzeń desktopowych. Nieco inaczej wygląda sytuacja na lokalnym rynku internetowego giganta.

Firma eMarketer szacuje, że w zeszłym roku blisko 60 proc. przychodu Google z reklam w USA generowały reklamy wyświetlane w komputerach desktopowych, a resztę reklamy mobilne.

Natomiast w roku bieżącym proporcja ma być już bliska 50:50 (0,6 pkt. proc. więcej dla reklam desktopowych), a w roku 2018 za ponad 60 proc. wpływów Google z reklam ma odpowiadać kanał mobile.

W skali globalnej jeszcze w tym roku urządzenia mobilne mają odpowiadać za 59,5 proc. (wobec 45,8 proc. w 2015 r.), a w roku 2018 - za blisko 3/4 reklamowego przychodu Google.

Według eMarketera, całkowity przychód Google z reklam w przestrzeni cyfrowej sięgnie w 2016 roku 63,11 miliarda dolarów (+19 proc. wobec 2015 r.), stanowiących blisko 1/3 (32,4 proc.) globalnego rynku (229,25 mld USD).

Ponadto gigant z Mountain View cały czas dominuje w segmencie reklam w wyszukiwarkach. W tym roku firma ma tutaj uzyskać wpływy rzędu 52,88 miliarda dolarów, co ma przełożyć się na 56,9 proc. rynkowego udziału. Jedynie w przypadku reklam typu display Google - z 10,23 miliarda dolarów przychodu i 12,9 proc. udziału w rynku - przegrywa z Facebookiem.

Za istotną część wpływów z reklam Google odpowiada YouTube. W tym roku serwis ma na całym świecie wygenerować 5,58 miliarda dolarów reklamowego przychodu (o 30,5 proc. więcej niż w ub.r.), z czego tylko w USA blisko 3 miliardy dolarów, odpowiadające za prawie 10 proc. reklamowych wpływów Google za oceanem.

 

Dołącz do dyskusji: Mobile daje Google większość wpływów z reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacenty
"Google w skali globalnej zarabia obecnie więcej z reklam wyświetlanych na ekranach urządzeń mobilnych niż urządzeń desktopowych."

Nic dziwnego, że tak cały czas wciskają reklamy mobilne każdemu ;) jak pewnie z 1/2 klików na telefonie jest przez przypadek.
odpowiedź