SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobilna telewizja napotyka na przeszkody

20,6 proc. amerykańskich użytkowników telefonów komórkowych i PDAjest zainteresowanych oglądaniem telewizji na żywo na ekranieswojego mobilnego urządzenia.

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawcząMediamark Research & Intelligence (MRI).

Respondenci wyrażali jeszcze większe prawdopodobieństwozainteresowania oglądaniem mobilnej telewizji, kiedy wskazywali, żepostrzegają swoje mobilne urządzenie jako źródło rozrywki -stwierdziło tak 46,9 proc. takich badanych.

Jednak pytani o chęć płacenia za omawiane usługi konsumenci byliznacznie mniej entuzjastyczni. Tylko 13,5 proc. respondentówstwierdziło, że płaciłoby stałą miesięczną opłatę za możliwośćoglądania mobilnej telewizji. Nawet w przypadku badanychpostrzegających swoje mobilne urządzenie jako źródło rozrywki,wskaźnik ten wyniósł tylko 34,5 proc.

Jednocześnie dla 70,5 proc. ogółu badanych reklamy w komórkach iPDA są irytujące, chociaż 24,8 proc. konsumentów byłoby gotowych jeoglądać w zamian za niższy rachunek za telefon.

Tymczasem firma badawcza Infonetics Research prognozuje, że w2013 roku na całym świecie zostanie sprzedanych 397 milionówtelefonów komórkowych umożliwiających oglądanie treści wideo.Jednak analitycy tej firmy również nie są optymistyczni co dopopularności w najbliższych latach płatnych usług telewizyjnych wprzestrzeni mobilnej, wskazując m.in. na nienajlepszą koniunkturęmakroekonomiczną i wysokie ceny.

Z kolei z danych firmy badawczej Pyramid Research wynika, że wubiegłym roku mobilni subskrybenci płatnych usług wideo stanowilizaledwie 2,5 proc. całkowitej liczby mobilnych subskrybentów naświecie. Do roku 2014 wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Mobilna telewizja napotyka na przeszkody

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl