SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Money.pl liderem

Money.pl portalem finansowym nr 1 w Polsce wg Megapanel

Ponad pół miliona użytkowników miesięcznie daje Money.pl pierwsze miejsce w kategorii "Biznes, finanse, prawo" - według ogłoszonych właśnie wyników standardu badania polskiego internetu "Megapanel PBI/Gemius".

We wtorek poznaliśmy długo oczekiwane wyniki Megapanelu. Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. oraz Gemius S.A. stworzyły unikalne narzędzie, pozwalające precyzyjnie oceniać rzeczywistą aktywność internautów. To badanie - obejmujące swoim zasięgiem wszystkie portale ogólnotematyczne, tematyczne, serwisy i witryny oraz akceptowane przez liczące się instytucje związane z rynkiem internetowym w naszym kraju - tworzy standard badań polskiego internetu.

Megapanel umożliwia porównanie wszystkich graczy rynku internetowego wg tych samych kryteriów. W kategorii "Biznes, finanse, prawo" liderem jest Money.pl z wynikiem 521 tys. użytkowników. Za nim kolejno plasują się: Bankier 310 tys., eGospodarka 133 tys., Twoja Firma 113 tys. (źródło: Megapanel, próba: październik 2004r).

- Pierwsze miejsce Money.pl według badania Megapanel to dla nas bardzo dobra wiadomość, chociaż nie jest ona zaskoczeniem - mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR Money.pl. -  Jest to raczej dowód ciągłego umacniania się portalu na pozycji lidera w kategorii finanse i biznes w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat. Dynamiczny wzrost oglądalności, obserwowany zwłaszcza w 2004 roku, zawdzięczamy przede wszystkim konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju portalu. Wśród elementów, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu należy wymienić: rozbudowanie kontentu o nowe treści - powstały nowe serwisy i działy - systematyczny wzrost poziomu merytorycznego prezentowanych w portalu treści, a także zwiększenie wydatków na marketing, zwłaszcza na działania on-line. W 2004 r. odnotowaliśmy wzrost wydatków w tym zakresie w stosunku do 2003 r. o ponad 100%, głównie wykorzystując do promocji narzędzia oferowane przez: Onet, Google, WP, Netsprint, Gadu Gadu, Tlen oraz inne serwisy. W poprzednim roku zwiększyliśmy w dużym stopniu również wydatki na marketing off-linowy - dodaje Piotr Krawiec.  

Zwiększenie liczby użytkowników nie oznacza utraty dobrego profilu. Badania pokazują, że Money.pl ma jeden z najlepszych profili biznesowych w polskim internecie. W grupie ponad 0,5 miliona internautów dominuje grupa "biznes", zwłaszcza menedżerowie, przedsiębiorcy, specjaliści oraz osób o dochodach wyższych niż przeciętne.

Wzrost popularności Money.pl przekłada się na sukces finansowy portalu. Wg wstępnych wyliczeń w roku 2004 firma wypracowała przychód na poziomie 3,5 mln zł, to jest blisko dwukrotnie więcej niż w roku 2003 (1,82 mln zł) i ponad czterokrotnie więcej niż w roku 2002 (0,79 mln zł). Przychody z e-reklamy kształtowały się w 2004 r. na poziomie ponad 1 mln zł (po upustach, rabatach i bez barterów), co stanowi wzrost w stosunku do 2003 r. o 108%. Ten poziom przychodów z reklamy gwarantuje Money.pl udział w rynku e-reklamy w Polsce na poziomie 1,4% (cały rynek reklamy internetowej w 2004 r. wg CR Media warty był 75 mln zł). Zysk netto wyniósł 0,45 mln zł, co oznacza wzrost o 73% w stosunku do roku 2003.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Money.pl liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl