SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem

W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.

Article

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zmniejszyła się o 1,04 proc. i wyniosła 100 870 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 647 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 43 190 egz., po wzroście o 8,57 proc. - największym w zestawieniu.

Drugą lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 019 egz., po wzroście o 3,08 proc.

Na podium uplasował się jeszcze magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 21,59 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 27 973 egz.

Największy spadek, wynoszący 22,17 proc., odnotował magazyn „Świat Motocykli” (Agora), który zajął miejsce piąte. Sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku ub.r. wyniosła 14 543 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

202 952

100 870

100 870

195 129

101 925

101 925

Auto Świat

116 286

66 711

66 647

135 210

75 847

73 757

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

43 190

43 190

85 000

39 782

39 782

Auto Świat Poradnik

69 933

39 019

39 019

64 996

37 852

37 852

Top Gear

53 994

28 120

27 973

69 010

35 785

35 673

Auto Motor i Sport

51 225

25 544

25 544

52 320

26 572

26 572

Świat Motocykli

27 500

14 543

14 543

32 000

18 685

18 685

Automobilista

18 200

7 277

7 242

20 100

7 822

7 822

Classic Auto

14 400

6 823

6 823

14 980

6 290

6 290

W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,54 proc., a wynik „Auto Świata” zmalał o 0,36 proc.

Wśród miesięczników wszystkie magazyny odnotowały spadki, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 21,22 proc.

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

październik

wrzesień

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

202 952

100 870

100 870

203 405

103 500

103 500

Auto Świat

116 286

66 711

66 647

115 298

66 995

66 885

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

43 190

43 190

87 995

45 811

45 811

Auto Świat Poradnik

69 933

39 019

39 019

61 966

39 432

39 399

Top Gear

53 994

28 120

27 973

55 996

28 871

28 727

Auto Motor i Sport

51 225

25 544

25 544

51 488

27 280

27 280

Świat Motocykli

27 500

14 543

14 543

40 000

18 162

18 162

Automobilista

18 200

7 277

7 242

18 700

9 193

9 193

Classic Auto

14 400

6 823

6 823

13 800

6 888

6 888

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań
.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w październiku. „Świat Motocykli” z największym spadkiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zbychu
Tylko Auto Moto i Ąuto Świat Poradnik jako jedyni w kategorii są tytułami wzrostowymi. Przynajmniej jedni i drudzy piszą dla ludzi. Top Gear po stracie Clarksona przestał być tytułem atrakcyjnym dla dzieci, a Auto Motor i Skoda po zmianach layoutowych jest tak pochlastany, ze tylko młode pelikany to łykają, ale one łykają wszystko.
10 8
odpowiedź