SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Motor” liderem, “Top Gear” traci najwięcej

 W kwietniu br. większość tytułów z segmentu prasy motoryzacyjnej (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadki sprzedaży. Liderem rankingu był "Motor”, a najwięcej stracił “Top Gear”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) wyniosło w kwietniu br. 108 815 egz., co oznacza spadek o 6,37 proc. względem kwietnia ub.r.
 
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Auto Świat" (Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 98 785 egz. (spadek o 23,54 proc.).
 
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Grupa Burda), który w kwietniu odnotował rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 61 393 egz., czyli mniejsze o 25,35 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten został dotknięty największym spadkiem w zestawieniu.
 
Największy wzrost rozpowszechniania zanotował natomiast miesięcznik “Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska) - jego wynik wzrósł o 39,24 proc. do 39 088 egz. 
 

ZKDPkwiecień
20102009
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Motor*108 815116 222
Auto Świat*98 785129 194
Top Gear61 39382 243
Auto Świat Poradnik42 11838 931
Auto Motor i Sport39 08828 073
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych34 00629 671
Świat Motocykli26 80433 198
Automobilista10 56210 600
V129 5946 949
Classic Auto6 6997 419


 
Porównując dane z kwietnia br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił “Auto Świat. Poradnik” (Axel Springer Polska), a najwięcej zyskało “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). 

ZKDP2010
kwiecieńmarzec
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Motor*108 815112 032
Auto Świat*98 785103 642
Top Gear61 39364 253
Auto Świat Poradnik42 11850 980
Auto Motor i Sport39 08836 015
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych34 00627 832
Świat Motocykli26 80428 022
Automobilista10 56211 191
V129 594 
Classic Auto6 6997 170

 
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast wszystkie pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: “Motor” liderem, “Top Gear” traci najwięcej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bronko B.
A Magazyn Rajdowy WRC? Zawsze podawaliście w zestawieniu
odpowiedź
User
ASfan
Wirtualne Media podczas "opracowania" wyników ZKDP powinny zwrócić uwagę na częstotliwość ukazywania się badanych tytułów. W omawianym okresie jeden z nich ukazał się trzykrotnie , inny zaś pięć razy trafił do kiosków. Stąd też te wzrosty. Redaktorzy WM trochę więcej solidności w "opracowywaniu" !
odpowiedź
User
COS TU NIE GRA
W ubiegłym roku WM podawały sprzedaż kwietniowa Auto Świata na poziomie 99 172,
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowy-lider-pism-motoryzacyjnych-w-dol-auto-swiat-i-top-gear

w tym komunikacie już ponad 129 tys. Gdzieś się chyba pomylili.
odpowiedź