SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

MŚ w lekkoatletyce podniosły oglądalność TVP. 3,15 mln zł z reklam

Transmisje z MŚ w lekkoatletyce na antenie TVP1 oglądało średnio 1,81 mln widzów, TVP2 - 1,59 mln, a TVP Sport - 216 tys. Wpływy reklamowe wszystkich trzech anten TVP wokół sportowej imprezy wyniosły 3,15 mln zł. Największym zainteresowaniem cieszyła się relacja podczas której Piotr Lisek i Adam Kszczot zdobyli srebrne medale.

Piotr Lisek. Foto: PAP / TVP Article

Mistrzostwa Świata w lekkiej atletyce 2017 odbywały się w Londynie w okresie od 4 do 13 sierpnia 2017 roku. W Polsce wydarzenie szeroko transmitowały trzy anteny Telewizji Polskiej: Jedynka, Dwójka i TVP Sport.

Średnia widownia wszystkich relacji pokazanych w TVP1 wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 15,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,02 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.

Na antenie Dwójki sportową imprezę oglądało 1,59 mln widzów, co dało tej stacji odpowiednio 13,95 proc., 12,87 proc. i 14,20 proc. udziału.

Z kolei relacje w TVP Sport śledziło 216 tys. osób (odpowiednio 2,71 proc., 1,94 proc. i 2,08 proc. udziału).

Wszystkie trzy anteny w czasie transmisji MŚ w lekkiej atletyce 2017 miały wyższe wyniki od średniej długookresowej oglądalności tych stacji. Na przykład, w pierwszym półroczu br. średni dobowy udział Jedynki wyniósł 10,14 proc., Dwójki - 7,84 proc., a TVP Sport - 0,33 proc.

Wśród topowych transmisji największą widownię zgromadziła relacja pokazana 8 sierpnia br. w TVP1, którą obejrzało 2,26 mln widzów (19,11 proc. udziału). Podczas tej relacji srebrne medale zdobyło dwóch Polaków: Piotr Lisek (skok o tyczce mężczyzn) i Adam Kszczot (bieg na 800 metrów).

Wszystkie trzy topowe transmisje pokazane zostały w TVP1

Wpływy reklamowe wokół wszystkich relacji ze sportowej imprezy (włączając w to telewizyjne studia) wyniosły 3,15 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Łącznie podczas MŚ w lekkiej atletyce 2017 reprezentacja Polski zdobyła 8 medali (2 złote, 2 srebrne i 4 brązowe).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: MŚ w lekkoatletyce podniosły oglądalność TVP. 3,15 mln zł z reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pix
A Jak w Eurosporcie, jakie wyniki...?
14 0
odpowiedź
User
myśl
Byłoby dobrze podać, kto się wtedy w socjalistyczno-narodowej telewizji reklamował.
5 5
odpowiedź
User
Widz
Logiczne, że MŚ w lekkoatletyce podniosły TVP oglądalność dlatego, że są wakacje i ludzie na wyjazdach z reguły nie mają dostępu do Eurosportu, a oglądać na mobilnym necie to tak, jakby nie oglądać wcale. Więc wielkiego powodu do zachwytu nie powinni mieć.
11 4
odpowiedź
User
Jestem
Jestem ciekaw jakby wyglądała transmisja na Polsacie chyba co 10 minut by była reklama by kasę zarobić bo tyle co tvp zarobiła to grosze.
5 1
odpowiedź
User
Asptt
Czyli tylko niekodowany sport może na chwilę podratowac kÓrwizję
2 5
odpowiedź
User
prawnik
Oglądałem. Nieco. Czasem.
I jestem nieco zdziwiony, że tylko 1,8 mln. To w sumie mało. 15% i 14% też nie robi wrażenia w porównaniu ze skokami, które potrafiły zebrać (w dobrych czasach) punktowo nawet 2/3 widzów.
Oznacza to, że ludzie oglądali TV... czasami i trochę.
Ot, taki letni program.

ps. Jaka jest wspólna cecha sportu? Zwłaszcza międzynarodowego?
Relatywnie duża apolityczność. Sport może oglądać razem widz niezależnie od poglądów. No chyba że jakiś polityk przypełznie na skocznie lub stadion w Polsce. Ale ostatnio zdarza się, że stadion takiego wygwizduje (ostatnio chyba Antek w Atlas Arenie).
7 0
odpowiedź
User
Asptt
Oglądałem. Nieco. Czasem.
I jestem nieco zdziwiony, że tylko 1,8 mln. To w sumie mało. 15% i 14% też nie robi wrażenia w porównaniu ze skokami, które potrafiły zebrać (w dobrych czasach) punktowo nawet 2/3 widzów.
Oznacza to, że ludzie oglądali TV... czasami i trochę.
Ot, taki letni program.

ps. Jaka jest wspólna cecha sportu? Zwłaszcza międzynarodowego?
Relatywnie duża apolityczność. Sport może oglądać razem widz niezależnie od poglądów. No chyba że jakiś polityk przypełznie na skocznie lub stadion w Polsce. Ale ostatnio zdarza się, że stadion takiego wygwizduje (ostatnio chyba Antek w Atlas Arenie).

Ja oglądałem wszystko ale...u konkurencji. Lepszy komentarz. Myślę, że częśc widzów wybrała tak samo. Co zaś do sportu to krajowy jest podobnie apolityczny i nawet kiedy polityk przypełznie na stadion to raczej zgrzyt niż powód opuszczenia areny lub zmiany kanału. Tragedią TVPiS jest fakt, że już tylko sport do niej przyciąga
6 0
odpowiedź
User
Piotr
Jak sport to tylko w Eurosporcie, prosimy o wyniki oglądalności. Komentatorzy w TVP są nijacy.
5 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing