MSWiA planuje cztery kampanie dot. bezpieczeństwa, m.in. dzieci na obozach w lesie

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji planuje w tym roku sfinansować cztery projekty informacyjne związane z szeroko pojętym bezpieczeństwem. Właśnie ogłosiło konkursy, w którym wybierze firmy odpowiedzialne za ich realizację, a na ten cel przeznaczy łącznie 260 tys. zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
MSWiA planuje cztery kampanie dot. bezpieczeństwa, m.in. dzieci na obozach w lesie

W ogłoszonych, a trwających do 29 stycznia br. konkursach zostaną wybrane organizacje pozarządowe, takie jak np. stowarzyszenia, które zajmą się realizacją zaplanowanych przez resort działań.

Pierwszy projekt to ogólnopolska kampania społeczna „Edukacja dotycząca zasad bezpiecznego zachowania podczas obozów dla dzieci i młodzieży na terenie lub w pobliżu lasu w sytuacji zagrożeń pogodowych”.  Ma ona dotyczyć m.in. niebezpiecznych sytuacji na jakie są narażeni uczestnicy obozów oraz właściwych zachowań w sytuacjach zagrożeń pogodowych. Na jego realizację przeznaczono 50 tys. zł.

Drugi projekt: „Prowadzenie działań związanych z poszukiwaniem osób zaginionych oraz zapewnieniem wsparcia ich rodzinom” ma obejmować uruchomienie i prowadzenie ogólnopolskiego, bezpłatnego telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci oraz działania informacyjne, szkolenia i współpracę międzynarodową w kwestii poszukiwania zaginionych. Dotacja na to zadanie wynosi 110 tys. zł.

W ramach trzeciego projektu zostanie przygotowana i przeprowadzona ogólnopolska kampania społeczna „Bezpieczny senior - świadomy senior”. Chodzi o kształtowanie właściwych zachowań wobec zagrożeń na jakie narażone są starsze osoby w miejscu publicznym i w miejscu swojego zamieszkania. Dotacja na to zadanie wynosi 50 tys. zł.

Czwarta akcja pod nazwą „Edukacja społeczna dotycząca bezpiecznych zachowań w obliczu zagrożeń terrorystycznych” obejmować ma działania wspierające edukację społeczną na temat bezpiecznych zachowań w obliczu potencjalnego zagrożenia terrorystycznego także podczas podróży zagranicznych. Dodatkowo chodzi również o promowanie prawidłowego  reagowaniu na potencjalne zagrożenia m.in. podczas imprez masowych. Na ten cel resort przeznaczy 50 tys. zł wsparcia.

W ogłoszonych konkursach mogą wziąć udział organizacje pozarządowe. To one będą odpowiedzialne przed resortem za realizację tych czterech projektów. Te z kolei będą mogły zatrudnić do współpracy agencje reklamowe czy inne firmy marketingowe.

W 2017 roku zrealizowano cztery zadania na kwotę 260 tys. zł. Ich realizatorzy to Fundacja Itaka, Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej Integracja, Stowarzyszenie Ecodrive oraz Stowarzyszenie Rowerover.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?