SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska zdobywa rynek

Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2007 r. wyniosły 202,4 mlnzł. Skorygowany zysk EBITDA przekroczył 101,1 mln zł. MultimediaPolska to jeden z największych dostawców usługi Triple Play(telewizja, internet, telefon).

Multimedia Polska odnotowała wzrost sprzedawanych usług wwiększości segmentów. Porównując I półrocze 2006 r. do I półrocza2007 r. wzrósł udział telewizji (z 46% do 48,7%) i internetu (z18,9% do 20,7%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej(spadł z 33,1% do 28,3%).

Ze wszystkich usług Multimediów korzysta łącznie ponad 600 tys.abonentów.

- Podobne wyniki chcemy osiągać w III i IV kwartale tego roku. Wsamym lipcu sprzedano około 10 tys. usług. Na ten wynik złożyła sięw dużej mierze rezygnacja z outsourcingu, na rzecz korzystania zwłasnych handlowców - powiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezeszarządu Multimedia Polska.

Ale również akwizycje. W II kwartale 2007 spółka kupiła 15 siecitelewizji kablowych, z 23,5 tys. abonentów. Jeszcze w tym rokuplanowane są kolejne przejęcia, co zwiększy liczbę abonentów okolejne kilkanaście tysięcy.

- Wprowadzamy też nowe usługi i zapowiadamy kolejne. W maju byłato cyfrowa telewizja kablowa w wysokiej rozdzielczości, a jużniebawem uruchomimy video na żądanie - dodaje Rogowski. Na początkumiesiąca Multimedia podały, że po 10 tygodniach od wprowadzeniausługi, umowy podpisało około 5 tys. osób.

Przez cały bieżący miesiąc trwają testy VoD, a we wrześniuusługa zostanie udostępniona komercyjnie.

W bibliotece znajdzie się około 300 filmów. Abonent otrzymadostęp zarówno do dużych komercyjnych produkcji, jak i do kinaniszowego. Wartość jednorazowego pobrania waha się w granicach od 7do 15 zł za pozycję. Operator planuje też wprowadzenie nowychkanałów, ale nie podaje jakich.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w II kwartale 2007 r. 35,6mln zł, z czego 33,5 mln zł środków przeznaczono na inwestycjerozwojowe związane z budową i modernizacją sieci, a takżepodłączeniem nowych abonentów. Pozostałe nakłady zostałyponiesione, m.in. w związku z rozbudową systemów informatycznych napotrzeby call center, a także z rozbudową systemu bilingowego. Wcałym I półroczu 2007 r. spółka zainwestowała ponad 73,6 mln zł,wyłączając wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Biorąc poduwagę przejęcia, łączna kwota inwestycji wyniosła 128,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska zdobywa rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl