Nagroda od BCC dla Dziennika Bałtyckiego

Ostre pióro od BCC dla Dziennika Bałtyckiego

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Buisness Centre Club uhonorował Macieja Siembiedę, redaktora naczelnego "Dziennika Bałtyckiego" za walkę o budowę autostrady A-1 na Pomorzu. Ostre Pióro - to nagroda przyznawana od 6 lat dziennikarzom prasowym, radiowym, telewizyjnym i agencyjnym z całej Polski, którzy w swojej pracy zawodowej propagują zasady przedsiębiorczości, wspierają ideę wolnego rynku i szerzą edukację ekonomiczną. Wręczenie wyróżnienia nastąpi w najbliższy poniedziałek w warszawskiej siedzibie BCC.

Walkę o budowę A-1 "Dziennik Bałtycki" zaczął 1 sierpnia 2003 roku. Codziennie reporterzy Dziennika donoszą o tym, co zrobili politycy, aby rozpoczęto prace. Przepytano w ten sposób kilkudziesięciu pomorskich parlamentarzystów. Redakcja złożyła do prokuratury zawiadomienie o przestępstwie - z powodu braku autostrady na dwóch krajowych drogach pomorskich w ostatnich latach zginęło ponad 130 osób. Zebrano ponad 6 tys. podpisów pod petycją do Leszka Millera - premiera RP. Z inicjatywy "Dziennika Bałtyckiego" powstał Ruch Społeczny na rzecz A-1. Dziennik namówił polityków do gry w totolotka o autostradę. Siedem milionów złotych, które można było wygrać, miało być przekazane na budowę A-1. To dzięki akcji "Po pierwsze A-1" gdańszczanie zorganizowali marsz w Warszawie. Po publikacjach Dziennika do Gdańska przyjechali najważniejsi politycy, na czele z Markiem Polem, ministrem infrastruktury. Posłowie i senatorowie, ponad podziałami partyjnymi, założyli kilkunastoosobowy zespół parlamentarny do spraw budowy A-1.

Działania "Dziennika Bałtyckiego" już dostrzeżono - nagrodą Związku Miast i Gmin Morskich oraz nominacją do Grand Press.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"