SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"M jak miłość" hitem TVP w VOD. "Seriale uzależniają"

W ubiegłym roku najczęściej oglądanym tytułem w serwisie TVP VOD był serial „M jak miłość” - wynika z danych udostępnionych przez nadawcę. Podium uzupełniają „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl”.  - Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty - komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

Article

Telewizja Polska po raz pierwszy udostępniła informacje na temat najchętniej oglądanych produkcji w swoim serwisie VOD. Publiczny nadawca nie podaje jednak danych liczbowych dotyczących oglądalności poszczególnych programów.

"M jak miłość" króluje w TVP VOD

Widzowie serwisu Telewizji Polskiej najchętniej wybierają  seriale obyczajowe oraz programy rozrywkowe. Najczęściej oglądanymi programami były „M jak miłość”, „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl” - pokazują dane udostępnione przez TVP.

Co czwarty odtwarzany w ubiegłym roku w TVP VOD program był serialem obyczajowym - wynika z danych udostępnionych przez Telewizję Polską. Programy rozrywkowe stanowiły kolejne 14 proc. wyświetleń. Po 9 proc. zebrały seriale kostiumowe i komediowe.

Publicystyka, programy kulinarne, dziecięce, lokalne, rekonstrukcje filmowe i wszystkie pozostałe stanowiły łącznie 42 proc. wszystkich odtworzeń wideo w serwisie.

Podium najpopularniejszych w 2019 roku produkcji w serwisie VOD Telewizji Polskiej stanowią "M jak miłość", Wymarzona miłość" i "Rodzinka.pl". W zestawieniu obok seriali znalazł się jeden program rozrywkowy - „Rolnik szuka żony”.

Dużą popularnością obok "M jak miłość" cieszyły się w ubiegłym roku w serwisie VOD TVP także produkcje tureckie. Na trzech kolejnych miejscach zestawienia najpopularniejszych seriali w TVP VOD znajdują się „Wymarzona miłość”, „Więzień miłości” oraz „Przysięga”.

Czołową piątkę w tej kategorii zamykają „Barwy szczęścia”. Seriale tureckie są liderem w średniej liczbie obejrzanych odcinków na użytkownika. O ile dla polskich seriali ta średnia oscyluje w okolicach 10 odcinków na widza, to w przypadku Wymarzonej miłości jest to 28, a Wiecznej miłości – 24.

Wśród seriali kostiumowych użytkownicy TVP VOD najchętniej  sięgali po „Koronę Królów” oraz „Zniewoloną”. Dobrze przyjęta (tuż poza top 5) znalazła się nowa pozycja programowa – „Młody Piłsudski”.

- Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty. Potwierdzają to dane Gemius/PBI, które stawiają TVP VOD jako lidera pod kątem czasu spędzonego w polskim internecie w 2019. Wyraźnie widzimy fenomen popularności historii opowiadanych w serialach tureckich. Popularność VOD wzmacnia niedogodna dla wielu osób godzina emisji serialu w linearnej telewizji. Z perspektywy nadawcy, ale też oferty dla reklamodawców, cieszy duże rozproszenie widowni na różnorodne programy. Żaden z seriali, czy programów rozrywkowych nie stanowi więcej niż 5 proc. wszystkich odtworzeń, co zapewnia stabilną, a jednocześnie przewidywalną oglądalność serwisu - komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

"Rolnik szuka żony" zdominował rozrywkę w TVP VOD

„Rolnik szuka żony” oraz „The Voice of Poland" zapewniły 84 proc. odtworzeń wideo w 2019 roku w TVP VOD. W rankingu po 2 proc. wyświetleń wygenerowały "Sylwester Marzeń", "Szansa na sukces" i "Jaka to melodia".
 

- Pozytywnie zaskakuje bardzo wysoka pozycja programu „Rolnik szuka żony” – silniejsza  od kierowanego do nieco młodszego widza – „The Voice of Poland”. Z analiz wiemy, że po „Rolnika” sięgają widzowie niezależnie od wieku - komentuje Wojtaszek. - VOD to miejsce, w którym spotykamy przede wszystkim młodszego widza, który selektywnie podchodzi do wyboru programów. Dzięki temu VOD jest komplementarnym uzupełnieniem liniowej telewizji, a reklamodawcy chętnie dobudowują zasięg kampanii reklamowych realizowanych w telewizji o tak zwanych „TV light-viewers”, których znajdują w naszym serwisie VOD - dodaje.

W grudniu ubiegłego roku sekcja VOD na TVP.pl zanotowała 2,42 mln użytkowników i 33,52 mln odsłon (dane Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "M jak miłość" hitem TVP w VOD. "Seriale uzależniają"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oox
"Korona królów" na szóstym miejscu ogólnie, a "Sylwester marzeń" na trzecim w rozrywce. Niektórzy tak namiętnie krytykują obie pozycje i jak się okazuje bezskutecznie.
odpowiedź
User
Atahan
I dobrze, że tureckie seriale mają oglądalność w VOD, bo są ciekawe.
odpowiedź
User
remek
M jak Mdłości nie hitem. Raczej marne wypociny znudzonych scenarzystów nie wiedzących co pisać.
Nuda i porażka.
odpowiedź