"M jak miłość" hitem TVP w VOD. "Seriale uzależniają"

W ubiegłym roku najczęściej oglądanym tytułem w serwisie TVP VOD był serial „M jak miłość” - wynika z danych udostępnionych przez nadawcę. Podium uzupełniają „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl”.  - Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty - komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
"M jak miłość" hitem TVP w VOD. "Seriale uzależniają"

Telewizja Polska po raz pierwszy udostępniła informacje na temat najchętniej oglądanych produkcji w swoim serwisie VOD. Publiczny nadawca nie podaje jednak danych liczbowych dotyczących oglądalności poszczególnych programów.

"M jak miłość" króluje w TVP VOD

Widzowie serwisu Telewizji Polskiej najchętniej wybierają  seriale obyczajowe oraz programy rozrywkowe. Najczęściej oglądanymi programami były „M jak miłość”, „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl” - pokazują dane udostępnione przez TVP.

Co czwarty odtwarzany w ubiegłym roku w TVP VOD program był serialem obyczajowym - wynika z danych udostępnionych przez Telewizję Polską. Programy rozrywkowe stanowiły kolejne 14 proc. wyświetleń. Po 9 proc. zebrały seriale kostiumowe i komediowe.

Publicystyka, programy kulinarne, dziecięce, lokalne, rekonstrukcje filmowe i wszystkie pozostałe stanowiły łącznie 42 proc. wszystkich odtworzeń wideo w serwisie.

grafika

Podium najpopularniejszych w 2019 roku produkcji w serwisie VOD Telewizji Polskiej stanowią "M jak miłość", Wymarzona miłość" i "Rodzinka.pl". W zestawieniu obok seriali znalazł się jeden program rozrywkowy - „Rolnik szuka żony”.

grafika

Dużą popularnością obok "M jak miłość" cieszyły się w ubiegłym roku w serwisie VOD TVP także produkcje tureckie. Na trzech kolejnych miejscach zestawienia najpopularniejszych seriali w TVP VOD znajdują się „Wymarzona miłość”, „Więzień miłości” oraz „Przysięga”.

Czołową piątkę w tej kategorii zamykają „Barwy szczęścia”. Seriale tureckie są liderem w średniej liczbie obejrzanych odcinków na użytkownika. O ile dla polskich seriali ta średnia oscyluje w okolicach 10 odcinków na widza, to w przypadku Wymarzonej miłości jest to 28, a Wiecznej miłości – 24.

grafika

Wśród seriali kostiumowych użytkownicy TVP VOD najchętniej  sięgali po „Koronę Królów” oraz „Zniewoloną”. Dobrze przyjęta (tuż poza top 5) znalazła się nowa pozycja programowa – „Młody Piłsudski”.

grafika

- Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty. Potwierdzają to dane Gemius/PBI, które stawiają TVP VOD jako lidera pod kątem czasu spędzonego w polskim internecie w 2019. Wyraźnie widzimy fenomen popularności historii opowiadanych w serialach tureckich. Popularność VOD wzmacnia niedogodna dla wielu osób godzina emisji serialu w linearnej telewizji. Z perspektywy nadawcy, ale też oferty dla reklamodawców, cieszy duże rozproszenie widowni na różnorodne programy. Żaden z seriali, czy programów rozrywkowych nie stanowi więcej niż 5 proc. wszystkich odtworzeń, co zapewnia stabilną, a jednocześnie przewidywalną oglądalność serwisu - komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

"Rolnik szuka żony" zdominował rozrywkę w TVP VOD

„Rolnik szuka żony” oraz „The Voice of Poland" zapewniły 84 proc. odtworzeń wideo w 2019 roku w TVP VOD. W rankingu po 2 proc. wyświetleń wygenerowały "Sylwester Marzeń", "Szansa na sukces" i "Jaka to melodia". 

grafika

- Pozytywnie zaskakuje bardzo wysoka pozycja programu „Rolnik szuka żony” – silniejsza  od kierowanego do nieco młodszego widza – „The Voice of Poland”. Z analiz wiemy, że po „Rolnika” sięgają widzowie niezależnie od wieku - komentuje Wojtaszek. - VOD to miejsce, w którym spotykamy przede wszystkim młodszego widza, który selektywnie podchodzi do wyboru programów. Dzięki temu VOD jest komplementarnym uzupełnieniem liniowej telewizji, a reklamodawcy chętnie dobudowują zasięg kampanii reklamowych realizowanych w telewizji o tak zwanych „TV light-viewers”, których znajdują w naszym serwisie VOD - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa