SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm zmniejszył wydatki reklamowe o 23 proc. Mocno w górę Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (Top10)

Największy reklamodawca w mediach tradycyjnych Aflofarm Farmacja Polska w pierwszych dwóch miesiącach br. obniżył nakłady marketingowe o 23 proc. Mocno wydatki w tym zakresie zwiększyły natomiast Ferrero Polska, Lidl i USP Zdrowie.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-luty br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach ponad 4,9 mld zł. Było to blisko 10 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, dane netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą wciąż pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Utrzymuje pozycję lidera mimo obniżenia wydatków w skali roku o 23,2 proc. - z 466,4 mln zł do 358 mln zł. Warto zauważyć, że wciąż budżet reklamowy Aflofarmu przekracza wysokość łącznych wydatków trzech kolejnych w zestawieniu reklamodawców.

Drugie miejsce na reklamowym podium należy do sieci dyskontów Lidl, które w omawianym okresie wydały 113 mln zł, czyli 21,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Trzecia lokata należy do USP Zdrowie z budżetem 111,4 mln zł, wyższym rok do roku o 20,3 proc.

Spośród  pozostałych 10 największych reklamodawców najwyższy wzrost wydatków osiągnęła w omawianym okresie firma Ferrero Polska. Zwiększyła je rok do roku o 87,2 proc. - z 52,3 mln zł do 98 mln zł. O 16,3 proc. więcej wydał Volkswagen Group Polska - było to 67,1 mln zł.

Na reklamach dystrybutora filmowego Kino Świat media pozainternetowe zarobiły przez pierwsze dwa miesiące br. 86,6 mln zł (wzrost o 5,4 proc.), a na aktywnościach firmy Terg – 85,1 mln zł (wzrost o 0,8 proc.).

Euro-Net Warszawa wydał na reklamę 66,9 mln zł (wzrost o 8,4 proc.), a Metro Group – 66,7 mln zł (wzrost o 7,9 proc.).

Drugą po Aflofarmie firmą, która w omawianym okresie zmniejszyła inwestycje reklamowe w mediach był Natur Produkt Zdrovit - firma zredukowała je o 10,8 proc., do 95,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm zmniejszył wydatki reklamowe o 23 proc. Mocno w górę Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (Top10)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Sralutan Farmacja Polska.
odpowiedź
User
paw
Sralutan Farmacja Polska
odpowiedź
User
pavv
Sralutan Farmacja Polska.
odpowiedź