SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Największe grupy telewizyjne w Polsce. TVP ma jedną trzecią rynku. W dół Grupa TVN i nc+

Telewizja Polska w listopadzie 2015 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów wśród nadawców, zyskując względem listopada 2014 roku. Największy wzrost zanotowała Grupa ZPR Media, zyskała też Grupa Polsat, a spadły m.in. wyniki Grupy TVN i stacji platformy nc+.

Article

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w listopadzie 2015 roku wyniósł 32,38 proc. Było to o 6,79 proc. więcej niż w listopadzie 2014 roku - wynika z danych telemetrycznych instytutu Nielsen Audience Measurement.

Na drugim miejscu znalazła się Grupa Polsat, której udział poszedł do góry z 21,77 proc. do 22,19 proc.  Natomiast spadek o 3,03 proc. zanotowała będąca na trzeciej pozycję Grupa TVN. Łączny udział jej kanałów w listopadzie ub.r. spadł do 20,83 proc.

Oba kanały Telewizji Puls miały w listopadzie ub.r. 4,49 proc. udziału po spadku o 6,65 proc. Na kolejnym miejscu znalazła się Grupa Discovery Networks notująca spadek z 2,38 proc. do 2,13 proc. Wzrost aż o 21,47 proc. do 1,98 proc. zanotowała Grupa ZPR Media.

Oczko niżej znalazła się firma VIMN Polska, której kanały zanotowały 1,87 proc. udziału (w dół 2,6 proc.). Ósme miejsce zajęły stacje platformy nc+ z wynikiem na poziomie 1,63 proc., notując jednak spory spadek, bo wynoszący 29,13 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Listopad

2014

2015

Grupa telewizyjna

SHR %

SHR %

Grupa TVP

30,32

32,38

Grupa Polsat

21,77

22,19

Grupa TVN

21,48

20,83

Grupa TV Puls

4,81

4,49

Discovery Networks

2,38

2,13

Grupa ZPR Media

1,63

1,98

VIMN Polska

1,92

1,87

Platforma nc+

2,3

1,63

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera z trzeciego miejsca awansowała Telewizja Polska. Udział jej stacji wzrósł z 22,95 proc. do 24,56 proc. Na drugie miejsce z pierwszego spadła Grupa Polsat, notując jednak zwiększenie udziału swoich kanałów o 11,21 proc. do 24,36 proc. Trzecia była Grupa TVN (22,96 proc. udziału, spadek o 1,03 proc.).

Udział Telewizji Puls w tej grupie docelowej wyniósł 5,42 proc. po spadku o 4,91 proc.  Na piątym miejscu znalazła się Grupa ZPR Media z 2,96 proc. (wzrost o 26,5 proc.). Dalej uplasowało się VIMN Polska (2,49 proc., bez zmian), które wyprzedziło Grupę Discovery (2,33 proc., spadek o 12,73 proc.). Udział stacji platformy nc+ wyniósł zaś 1,69 proc. po spadku o 29,29 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

16-49

Listopad

2014

2015

Grupa telewizyjna

SHR %

SHR %

Grupa TVP

22,95

24,56

Grupa Polsat

24,09

24,36

Grupa TVN

23,2

22,96

Telewizja Puls

5,7

5,42

Grupa ZPR Media

2,34

2,96

VIMN Polska

2,49

2,49

Discovery Networks

2,67

2,33

Platforma nc+

2,39

1,69

Grupa TVP obejmuje kanały TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP HD, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Seriale, TVP Rozrywka i TVP ABC (nadaje od lutego 2014 roku).

W skład Grupy Polsat wchodzą stacje Polsat, Polsat Sport News, Polsat 2, Polsat News, Polsat News 2, Polsat Cafe, Polsat Play, Polsat Film, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Romans, Polsat JimJam, Polsat Food, Polsat Viasat Explorer, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature, CI Polsat, Disco Polo Music (nadaje od maja 2014 roku), Muzo.tv (nadaje od września 2014 roku) oraz stacje TV4 i TV6.

Grupa TVN zawiera natomiast stacje TVN, TVN7, TVN24, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo Active, TVN Fabuła (nadaje od kwietnia 2015 roku), TTV, Mango 24 oraz TVN 24 Biznes i Świat .

Telewizja Puls jest nadawcą stacji TV Puls i Puls 2, zaś w skład Grupy Discovery Networks wchodzą kanały: Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Life, Discovery Turbo Xtra, Discovery Historia, TLC, ID, Animal Planet oraz Eurosport i Eurosport 2.

Do Grupy ZPR Media należą stacje Eska TV, Polo TV, Fokus TV (nadaje od maja 2014 roku) i Vox Music TV, a do VIMN Polska - MTV Polska, Viva Polska, VH1 Polska, Comedy Central, Comedy Central Family, Nickelodeon, Nickelodeon HD,  Nick Jr. oraz Paramount Channel.

Kanałami platformy nc+ są z kolei Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2, Canal+ Family, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ 1, Minimini+, teleTOON+, Kuchnia+, Domo+, Ale kino+, Planete+ i nSport+.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Największe grupy telewizyjne w Polsce. TVP ma jedną trzecią rynku. W dół Grupa TVN i nc+

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ccc
Polsat- rośnie
TVP- rośnie
A TVN spada. Jak to jest? Chyba trzeba zmienić dyrektora programowego bo emitują może z 6 dobrych programów, czasem dobry film, a reszta to padaka.
18 8
odpowiedź
User
Lukas
Ja tam tvn prawie wcale nieoglondam niewiem czemu słaby jest
10 8
odpowiedź
User
Piotr
Strasznie duży spadek zwłaszcza nc+... prawie o 30%... to jest jakaś masakra... Zwłaszcza że Polsat rośnie.
9 8
odpowiedź
User
Antonio
@Piotr - popatrz sobie ile klientów ma Cyfrowy Polsat a ile nc+. I powinno stać się jasne, skąd ta dysproporcja, że kanały Polsatu mają sporo więcej widzów niż nc+. Ludzie wybierają CP, bo wolą oglądać Polsat Sport itd. I im jeszcze przybywa klientów.
8 10
odpowiedź
User
Mario
Miałem abonament w nc+ za 120 zł i nie pozwolili mi obniżyć do 100 zł dlatego odszedłem. To teraz mają zero. Podejrzewam, ze inni klienci tak samo zostali potraktowani, bo ktoś z władz wpadł na pomysł "drogo i jeszcze drożej". No to powodzenia.
11 8
odpowiedź