SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem w DVB-T, TV Puls wyprzedził TV4. Rekordowy wzrost Wirtualnej Polski

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciło Polo TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

W lutym 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2017 roku zmniejszył się o 8,86 proc. i wyniósł 13,38 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,27 proc., po spadku o 10,18 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,29 proc. i wyniósł 10,32 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 2,24 proc. do 9,59 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział wzrósł o 1,12 proc. do 6,32 proc.

Szósty był kanał TV Puls, który awansował z miejsca siódmego. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,54 proc. (rok wcześniej było to 4,42 proc., co oznacza wzrost wynoszący 25,34 proc.). Trzy oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,80 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

Od 22. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,64 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,54 proc., Zoom TV - 0,50 proc. oraz Nowa TV - 0,45 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem lutego 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 326,67 proc., 107,69 proc., 117,39 proc. i 104,55 proc.

Z kolei największy spadek odnotowało Polo TV. Wynik ten stacji zmniejszył się o 29,17 proc. do 1,02 proc. Spadła ona z 19 na 20 miejsce.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,06 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 13,65 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 6,58 proc. do 13,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,40 proc., w dół o 4,65 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (7,90 proc.; - 2,95 proc.).

Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderem pod tym względem była stacja WP - jej wzrost wyniósł 261,54 proc. do 0,47 proc. udziału.

Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 31,86 proc. do 1,39 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T, TV Puls wyprzedził TV4. Rekordowy wzrost Wirtualnej Polski

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Nie przepadam specjalnie za Polsatem,mam go na 10 na pilocie.Co do mux8 to jest jeszcze niewystarczajaco stabilny.Sa okresy ze przez pewien czas pojawia sie zeby potem zniknac,przynajmniej jest to u mnie.Niektorzy zganiaja to na nieodpowiednia antene.Ja mam ja zainstalowana do mozliwosci odbioru dostepnych muxow.
18 13
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Wielkie czwórka wciąż wielka, ale już nie tak silna. Spadki w ogólnym. TVN konsekwentnie stawia na komercyjnego widza i to się udaje.
Tv Puls po słabych latach może zacznie odrabiać straty? Ale tradycyjnie jeśli Puls rośnie to Puls2 spada, tak jest i tym razem.
Polo tv ze spadkami (i ok), Eska też nie okazuje się sukcesem oglądalności (imo zmarnowane miejsce na nadajniku).
Ciekawe czy będą zmiany w oglądalności po przejściach Polsatu? Super Polsat potrafił zawalczyć.
Mniejsze kanały TVN też dały radę.
Stopklatka, słabo. Nie robią oferty dla szerszej (młodszej) widowni, ale tam też szykują się zmiany.
Kanały TVP, tradycyjnie słabo. Info - oglądalność budowana wyłącznie na seniorach. TVP 3 najnudniejszy kanał tv, brak spójności w pasmach regionalnych (każdy dyr regionalny ma buławę w plecaku) i brak pomysłu na alternatywny (gospodarczy?) kanał w paśmie wspólnym.
TVP Kultura, brak Matyszkowicza, brak tego harcerza od klapy "sobotniego, kulturalnego morning show" i jest poprawa. Ale żeby robić dobrą tv trzeba mieć specjalistów i z nimi pracować, Kultura jeszcze ma.
Nowe kanały, wiele osób pisało, że to klęska a ja konsekwentnie, że jeszcze będą walczyć. Widać, że walczą, WP odbija się. Metro trzyma poziom, najgorzej Nowa, ale oni będą (?) mieli wsparcie.
Całkiem ciekawe wyniki ale miesiąc specyficzny, zobaczymy kto w marcu się obronił a kto spadnie.
18 18
odpowiedź
User
Gość54321
@Babcia Mówi Akurat z TVP Info tak nie jest.
12 13
odpowiedź
User
Do @Babcia mowi
Bardzo ładna analiza tylko kompletnie bezsensowna. Analiza widowni muxowej nie ma żadnego znaczenia, to są przewaznie osoby spoza dużych i nawet średnich ośrodków , pozbawione cab/sat
13 13
odpowiedź
User
robert
Na WP są tak agresywne reklamy, że nawet z adblockiem nie da rady niczego obejrzeć i przeczytać. Z portali ineternetowych wybieram Interię.
13 10
odpowiedź