SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

nc+ dużo więcej na reklamy. W dół Cyfrowy Polsat, UPC i Vectra - Netia bliska zera

Od stycznia do lipca br. największe sieci kablowe i platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamy (bez internetu) o 28 proc. mniej niż rok wcześniej. Duży wzrost wydatków osiągnęła nc+, spore spadki - Cyfrowy Polsat, UPC i Vectra, natomiast Netia prawie nie prowadziła działań reklamowych.

Article

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) sieci kablowych i platform cyfrowych od stycznia do lipca br. wyniosły 148,28 mln zł, o 41,1 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 27,7 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą była nc+, której cennikowy budżet wyniósł 40,52 mln zł, o 16,55 mln zł więcej niż przed rokiem (to wzrost aż o 69 proc.). W wiosennej kampanii platforma promowała usługę multiroom reklamami z „multiżonatym” Tarikiem (zobacz szczegóły), natomiast obecnie trwa kampania reklamująca jej ofertę transmisji sportowych (więcej na ten temat).

Z kolei wydatki Cyfrowego Polsatu zmalały w skali roku o 45,4 proc. - z 28,96 mln zł do 15,81 mln zł. W I połowie br. spółka zacieśniła konsolidację z Polkomtelem, a w reklamach wspólnych ofert promocyjnych SmartDom i Paszport Korzyści występują Joanna Brodzik i Paweł Wilczak (obejrzyj jeden z tych spotów). Cyfrowy Polsat jest też właścicielem kanałów telewizyjnych Grupy Polsat (które w I półroczu reklamowały m.in. Sopot TOPtrendy Festiwal), a także aplikacji internetowej Ipla i wielu serwisów na czele z Twojapogoda.pl.

Kilkunastoprocentowe spadki budżetów reklamowych zanotowały sieci kablowe UPC Polska i Vectra. Wydatki pierwszej zmalały z 27,63 mln zł do 23,49 mln zł (15 proc. w dół), a drugiej - z 16,3 mln zł do 13,9 mln zł (14,8 proc. w dół). W reklamach UPC wiosną br. pojawiła się „mega rodzina”, której członkowie prezentują nadprzyrodzone zdolności (zobacz to), a internet w Vectrze reklamował azjatycki kucharz błyskawicznie przygotowujący danie (obejrzyj ten spot).

Z kolei wydatki reklamowe Netii w pierwszych siedmiu miesiącach br. wyniosły jedynie 60 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to 41,47 mln zł. Zahamowanie działań marketingowych można tłumaczyć zmianami w spółce: Mirosława Godlewskiego na stanowisku prezesa zastąpił w maju Adam Sawicki (więcej o tym), zreorganizowany też został dział marketingu i komunikacji (zobacz szczegóły). Natomiast od początku września Netia reklamuje usługę Giga Kablówka, którą oferuje w Warszawie i Krakowie (więcej na ten temat).

Sieć Multimedia Polska przeznaczyła na reklamy 11,94 mln zł, o 2,87 mln zł (czyli o 30,3 proc.) więcej niż rok wcześniej. Procentowo jeszcze bardziej wzrosły wydatki sieci Inea (o 81,2 proc.) i Toya (o 99,2 proc.).

Operatorzy telewizyjno-telekomunikacyjni mocno obcięli wydatki marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji oprócz radia i kin. Najwyraźniejszy jest spadek w telewizji, gdzie cennikowe wydatki zmalały o 33,15 mln zł, do 72,93 mln zł (to 31,2 proc. w dół). W konsekwencji udział telewizji w całościowych wydatkach zmalał z 71,5 proc. do 68 proc.

Procentowo jeszcze większe spadki nastąpiły w gazetach (o 1,88 mln zł, czyli 39,8 proc.), magazynach (o 3,52 mln zł, czyli 53,9 proc.) oraz na outdoorze (o 5,21 mln zł, czyli 61,1 proc.).

Za to wydatki w kinach wzrosły ponad czterokrotnie - z 640,8 tys. zł do 2,71 mln zł, natomiast w radiu - o 3,9 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: nc+ dużo więcej na reklamy. W dół Cyfrowy Polsat, UPC i Vectra - Netia bliska zera

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marecki
no i dlatego ja za kablówke i internet płacę 40zł w gigakablówce netii a moi koledzy zachęceni reklamami w tv innych operatorów płacą 3 razy więcej.....za reklamę itak klient musi zapłacić.
Wniosek jest jeden. Jesteś leniwy to wybierasz ofertę z reklamy (bo sa wszędzie) ale płacisz za to duuużo więcej.
9 8
odpowiedź
User
felix
Coś w tym jest. Bardziej sugerujemy się tym co w reklamie powiedzą opłaceni aktorzy niż realnymi kosztami usługi.
9 8
odpowiedź
User
D
Bez uwzględnienia internetu w tej branży, to jak wróżenie z fusów...
8 8
odpowiedź
User
Lo
Jak zachęca reklama a nie oferta to o czym tu mówić.:) Jeśli firma taka jak Netia nie inwestuje dużych pieniędzy w reklamy to może sobie pozwolić na obniżenie opłat za neta. Jak ktoś wyłoży kupę hajsu na reklamę to będzie chciał, żeby to się zwróciło i do czyjej kieszeni sięgnie? Do klienta, no bo przecież nie do prezesa firmy.:)
8 8
odpowiedź
User
piter
ale póki co łatwiej zajrzeć w telewizor niż rozejrzeć sie po ofertach różnych firm. Dzieki za info o gigakablówce, bo faktycznie nie wiedziałem że jest taka
8 8
odpowiedź