SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix z 13 mln polskich użytkowników. HBO Max przed Disney+

W listopadzie br. Netflixa odwiedziło 13 mln polskich internautów, trzy razy więcej niż inne czołowe platformy ze streamingiem wideo. HBO Max wyprzedził pod względem zasięgu Disney+, ale użytkownicy spędzają na nim dużo mniej czasu. Zmalały wyniki Prime Video i Polsat Box Go.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa, jako serwis www oraz aplikację mobilną, w listopadzie br. odwiedziło 13,03 mln użytkowników, czyli 43,87 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund.

Netflix, podobnie jak większość innych platform z filmami i serialami, najlepszą odwiedzalność osiąga zimą. We wrześniu br. zanotował 12,21 mln użytkowników oraz 5 godzin i prawie 40 minut średniego czasu korzystania, w lipcu - 12,54 mln internautów oraz 6 godzin i 3,5 minuty średniego czasu, natomiast w styczniu br. było to 14,66 mln użytkowników oraz 6 godzin i 32 minuty przeciętnego czasu.

HBO Max ma więcej użytkowników niż Disney+

W zestawieniu zaraz za Netflixem są dwie inne globalne platformy, przy czym z dwu-trzykrotnie niższymi wynikami. Dostępny w Polsce od wiosny br. HBO Max zanotował 4,73 mln użytkowników, 15,94 proc. zasięgu oraz godzinę, 48 minut i 22 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a uruchomiony u nas w czerwcu Disney+ - 4,46 mln internautów, 15,01 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 5 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video oferowane przez Amazon w ramach usługi subskrypcyjnej z dostawami Prime, dostępnej w Polsce od października ub.r. Prime Video przyciągnęło 2,68 mln polskich internautów (co dało 9,01 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 8 minut i 20 sekund.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wśród platform nadawców telewizyjnych najpopularniejszy jest Player (TVN Warner Bros. Discovery), który w listopadzie odwiedziło 4,12 mln internautów (to 13,86 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 11 sekund. TVP VOD miał 3,13 mln użytkowników, 10,55 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 49 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, Canal+ online - 2,62 mln internautów, 8,83 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 25 minut i 26 sekund średniego czasu, a Polsat Box Go - 2,4 mln użytkowników, 8,1 proc. zasięgu oraz godzinę, 49 minut i 59 sekund średniego czasu.

WP.pl w kategorii steramingu wideo, w której ma głównie platformę WP Pilot, zanotowała 2,37 mln odwiedzających, 7,97 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 18 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Natomiast CDA Premium przyciągnęło 2,23 mln użytkowników (7,5 proc. zasięgu), każdego średnio na 43 minuty i 21 sekund. Tylko ta ostatnia platforma regularnie podaje swoje dane o sprzedaży subskrypcji - w trzecim kwartale br. ich liczba zwiększyła się rok do roku z 379 do 445,2 tys.

W porównaniu z październikiem Netflix zyskał 216,7 tys. użytkowników oraz 12 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 1,7 i 3,4 proc. w górę). HBO Max zanotowało wzrost o 533,9 tys. internautów (12,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 3 minuty i 20 sekund (3 proc.).

W efekcie HBO Max wyprzedziło pod względem liczby użytkowników Disney+, w którym liczba odwiedzających zmalała o 10 tys. (0,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 37 minut i 21 sekund (25,2 proc.).

Player zyskał 272,3 tys. internautów (7,1 proc.), a TVP VOD - 133,2 tys. (4,4 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zwiększył się o 17 minut i 6 sekund (9,7 proc.), a na drugiej - o 9 minut i 9 sekund (5,1 proc.).

Prime Video i Polsat Box Go ze spadkami

Dwie platformy zanotowały spadki w obu statystykach. Prime Video stracił 198 tys. użytkowników (6,9 proc.) oraz 14 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (17,8 proc.), a Polsat Box Go - 115,3 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 27 minut i 47 sekund średniego czasu (20,2 proc.).

Za to na Canal+ online liczba odwiedzających zwiększyła się o 54,4 tys. (2,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o 12 minut i 34 sekundy (9,5 proc.). WP.pl w kategorii streamingu wideo osiągnęła wzrost o 231,3 tys. użytkowników (10,8 proc.) oraz 9 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,7 proc.), a CDA Premium - 136,7 tys. internautów (6,5 proc.) oraz 5 minut i 36 sekund średniego czasu (14,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix z 13 mln polskich użytkowników. HBO Max przed Disney+

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xxxxx
Danke za cenzurę
0 0
odpowiedź
User
Xyz
13 mln polskich użytkowników Netflixa? Chcecie przez to napisać, że Netflixa ogląda więcej widzów niż mecze polskiej reprezentacji na Mundialu? Podejrzewam, że tą liczbę należy podzielić przez dwa lub trzy. Część użytkowników Netflixa może oglądać na kilku urządzeniach. Po za domem na tablecie lub laptopie, a po powrocie do domu na telewizorze w salonie. Lub wyszukują treści na smartfonie i jak wybiorą to puszczają na telewizor. Czy wtedy taki użytkownik liczony jest jako JEDEN?
0 0
odpowiedź
User
Wyborca PIS z Podkarpacia
Co raz sie dowiaduje ze najwiecej ludzi w Polsce ogląda netfliksa i tvn a najmniej Tvp i słuchalnosc trójki to minus 10000% i ciągle spada z tych 8 %w latach swietnosći
0 0
odpowiedź