SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix stawia na ochronę dzieci. Podpisał Kodeks IAB Polska jako pierwszy globalny serwis

Netflix, jako pierwszy globalny serwis VoD, został sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego ochrony dzieci przez platformy streamngowe - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Kodeks, zainicjowany i stworzony przez IAB Polska, jest programem samoregulacji rynkowej, mający promować zaufane źródła rozrywki dla użytkowników. Podpisały go wcześniej liczne krajowe serwisy VoD.

Kodeks Dobrych Praktyk powstał w 2014 roku i był efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej działającej przy IAB Polska oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Po konsultacjach z rynkiem oraz KRRiT dokument został niedawno znowelizowany. Zgodnie z nim, treści nieodpowiednie dla małoletnich muszą być udostępnione tylko i wyłącznie przy zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń technicznych lub innych środków.

Wśród sygnatariuszy Kodeksu są m.in. takie firmy jak Cyfrowy Polsat (właściciel serwisów Polsat Go I Polsat Box Go), Telewizja Polska (TVP GO), Ringier Axel Springer Polska (VoD.pl), Grupa TVN (Player.pl), Wirtualna Polska (WP Pilot) czy Outfilm.pl.

Teraz dołączył do nich Netflix. Platforma została sygnatariuszem Kodeksu, bo od początku swojej obecności na polskim rynku posiada funkcje ochrony rodzicielskiej, a obecnie oferuje szeroki wachlarz narzędzi, które pozwalają widzom w pełni dostosować ustawienia dowolnego profilu.

- Zależy nam, aby rodziny mogły korzystać z Netflix w swobodny sposób, zarządzając treściami, które są odpowiednie także dla najmłodszych widzów. Dlatego angażujemy się w ochronę małoletnich nie tylko poprzez rozwijanie naszych narzędzi Ochrony Rodzicielskiej, ale również przez współpracę z takimi podmiotami, jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAB Polska. Podpisując Kodeks Dobrych Praktyk, dotyczący ochrony małoletnich, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników i całej branży audiowizualnej - mówi Tomasz Dąbrowski, dyrektor public policy CEE w Netflix.

- Przystąpienie serwisu Netflix do grupy sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD jest dowodem na to, że zdecydowanie rośnie samoświadomość rynku w zakresie konieczności wprowadzania takich zabezpieczeń. Świadczy również o tym, że Kodeksy Dobrych Praktyk, inicjowane, wspierane oraz promowane przez obecną Krajową Radę, stanowią nowoczesną i skuteczną formę samoregulacji. Ostatnie analizy KRRiT pokazują, że poziom przestrzegania przez dostawców VOD postanowień zawartych w aktach samoregulacyjnych jest bardzo wysoki i przekracza 98 proc. - mówi Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Jak wygląda ochrona rodzicielska w Netfliksie?

W ramach ochrony rodzicielskiej w Netfliksie do dyspozycji opiekunów jest szereg narzędzi, dających możliwość decydowania o tym, co, kiedy i jak długo dzieci oglądają w serwisie, Netflix oferuje takie funkcje jak konfiguracja profilu Dzieci, filtrowanie treści według kategorii wiekowych, usunięcie z danego profilu konkretnych tytułów czy ustawienie kodu PIN do wybranych profilów. Pozwala też sprawdzić, co dzieci oglądały w ramach utworzonego dla nich profilu i wyłączyć automatyczne odtwarzanie w profilu Dzieci.

Z danych Mediapanel wynika, że w czerwcu br. Netfliksa, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 13,51 mln polskich internautów, co dało 45,41 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin, 17 minut i 6 sekund.

W pierwszym kwartale 2022 r. Netflix zanotował spadek globalnej liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln.

Dołącz do dyskusji: Netflix stawia na ochronę dzieci. Podpisał Kodeks IAB Polska jako pierwszy globalny serwis

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TxT
Niestety niewiele to pomoże, skoro większość rodziców jest nierozgarnięta lub po prostu zbyt leniwa, aby ustawić dzieciakom kontrolę rodzicielską.
Z reguły pociechy puszczane są na żywioł i dostają pełny dostęp do serwisu... ba... czasami rodzice nawet nie wiedzą, że dziecko ma Netflixa.

Z podobną niefrasobliwością rodzice podchodzą do konsol do gier (Xbox, Playstation) czy telefonów komórkowych (iPhone/Android). Urządzenia te też są wyposażone w cały szereg rozbudowanych funkcji kontroli rodzicielskiej (która potrafią np. ograniczyć dostęp do gier 18+ czy nałożyć limity czasu korzystania z urządzenia). Większość jednak z tego nie korzysta.

Jak rodzice podchodzą do ochrony swoich dzieci najlepiej pokazuje sytuacja z życia: Empik, dzieciak w wieku "komunijnym" (8-9 lat) przyszedł z mamusią kupić... GTA V (gra od 18 lat... zdecydowanie nieodpowiednia dla takiego dzieciaka) na konsolę. Mamusia oczywiście kupiła swojemu bąbelkowi grę ... sprzedawca nawet nie zająknął się.
odpowiedź
User
A w bajkach netflixa promocja lgbt
W bajce oznacoznej jako produkcja Netflixa promocja w stylu "ja mam dwóch tatuśków" - tytuł Ridley Jones. Tytuł kierowany do 3-latków. Nie polecam puszczania czegokolwiek z tej platformy małoletnim.
odpowiedź