Netflix zaczyna współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi. Na start – warsztaty dla młodych twórców

Styczniowy cykl warsztatów dla studentek i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi rozpoczął długofalową współpracę pomiędzy Netfliksem i łódzką uczelnią. Ta pierwsza wspólna inicjatywa ułatwić ma młodym talentom początek profesjonalnej kariery w branży audiowizualnej, a sama współpraca - ma być inwestycją w polski rynek filmowy.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Obie strony podkreślają, że głównym założeniem rozpoczynanej właśnie współpracy jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Partnerów łączą wspólne cele: odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, niezbędnych do rozpoczęcia kariery na zmieniającym się rynku filmowym.

Projekt to część międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, czy przygotowanie do pitchingów. – Szkoła Filmowa w Łodzi to uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. Chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową  i tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej – komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Na start - warsztaty

Ogłoszoną właśnie współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflix. To pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata.

Polscy twórcy są widoczni na największej platformie streamingowej świata. Rodzima produkcja pt. „Jak pokochałam gangstera" Macieja Kawulskiego znalazła się w światowej czołówce rankingu Netfliksa. Filmowa historia "Nikosia" kolejny tydzień z rzędu zajmuje najwyższe miejsce w zestawieniach Top 10 opublikowanych przez platformę streamingową.

 

W grudniu 2021 r. Netflix osiągnął w Polsce swój kolejny rekordowy wynik - 13,3 mln użytkowników, co dało 44,9 proc. zasięgu. Netflix jest najpopularniejszym serwisem VoD i OTT w Polsce od drugiej połowy 2019 r., dał się wyprzedzić jedynie w lutym ub.r., kiedy na należącym do Grupy TVN Discovery Playerze premierę miała komedia "Listy do M. 4", z powodu lockdownu nieemitowana wcześniej w kinach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali