Netflix będzie współpracować z Nickelodeonem przy produkcji animacji. Wraca "SpongeBob"

Netflix ogłosił partnerstwo z telewizyjnym kanałem dziecięcym Nickelodeon (należącym do Viacom). Umowa zakłada kooperację przy produkcji treści wideo dla najmłodszych. Na ekrany powrócą hity stacji, na czele ze SpongeBobem Kanciastoportym.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Umowa między Netfliksem a Nickelodeonem zakłada produkcję zarówno nowych animacji i programów dla dzieci, jak i kontynuacje znanych już bajek, np. "SpongeBob Kanciastoporty", "Pełzaki", "Hej Arnold", "Rocko i jego świat".

- Nickelodeon stworzył dziesiątki postaci, które uwielbiają dzieci, a my z niecierpliwością czekamy na możliwość opowiedzenia całkowicie nowych historii, które na nowo rozbudzą wyobraźnie. Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Brianem Robbinsem, Ramseyem Naito i zespołem kreatywnym Nickelodeona, gdy szukamy nowych głosów i odważnych historii dla naszej globalnej publiczności w Netfliksie - komentuje wiceprezeska platformy ds. animacji Melissa Cobb.

Firmy nie podają szczegółów dotyczących współpracy, w tym warunków finansowych ani okresu trwania umowy. Według nieoficjalnych informacji "New York Timesa", Nickelodeon może zarobić na kontrakcie nawet 200 milionów dolarów za każdy rok obowiązywania umowy.

Według dziennikarzy "NYT,  Netflix chce tą decyzją umocnić swoje portfolio treści dla młodszych użytkowników w obliczu konkurencji ze strony Disney+. Serwis ten ruszył w tym tygodniu, a zainteresowanie nim przerosło oczekiwania analityków. Disney podał w środę, że dostęp do platformy ma już 10 milionów abonentów.

W trzecim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta ponad 158 mln użytkowników.

Netflix nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. We wrześniu platforma zanotowała w naszym kraju 2,91 mln użytkowników i 40,6 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały